Beantwoord

Veld (keuzelijst) gekoppeld aan de mensen in een gebruikersgroep

  • 15 September 2022
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 103 reacties

In een formulier wil ik graag de melder de mogelijkheid kiezen om een manager te selecteren. Wij hebben een gebruikersgroep waar de namen van alle managers in staan en die door applicatiebeheer wordt onderhouden. Is het mogelijk om in het formulier steeds de ge-actualiseerde lijst managers aan te bieden waaruit hij/zij kan kiezen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 20 September 2022, 09:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Volgens mij moet je dan hier een VELD GEBRUIKER nemen.

Vink dan ALLE gebruikers/Teams UIT.

En dan de managersgroep in betreffend meldtype plaatsen in een van de 3 kolommen. zie hieronder, zo kan de melder alleen personen kiezen uit deze groep.

 

Je kunt de keuze van gebruikers inderdaad beperken tot de drie rollen coördinatoren, actienemers en overige betrokkenen.

Het is niet mogelijk om een veld te maken waarbij je alle gebruikers uit gebruikersgroep X kunt kiezen, dat kan dus alleen als die groep ook ingesteld is bij één van de rollen.

Reputatie 1
Badge +6

@Emile Korver en @Inge Kuijpers , dank je wel.

Ik wilde inderdaad graag een vraag instellen waarbij de melder altijd kan kiezen uit een losse gebruikersgroep van Gedragsdeskundigen. Maar dat kan dus niet, tenzij ik hen exclusief neerzet bij bijvoorbeeld Overige betrokkenen.

Het is misschien wel een goed idee om in de toekomst mogelijk te maken dat de mensen uit een Gebruikersgroep de lijst vormen waar melders binnen een bepaald Veld uit kunnen kiezen.

Hoi Lucia, dat idee bestaat zo te zien al, je kunt daar op stemmen en eventueel reageren.
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring