Beantwoord

Veld onzichtbaar maken op website meldformulier

  • 20 March 2023
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Is het mogelijk om een veld onzichtbaar te maken op een mobiel formulier?
Ik wil hierop het veld ‘datum ontvangst’ zetten, maar moet niet gewijzigd kunnen worden door de melder.

Ik gebruik dit veld om de dagen te berekenen dat een melding open staat.

Helaas kan ik het globale veld ‘datum verstuurd’ niet gebruiken om te berekenen omdat klachten die per brief binnenkomen door de klachtenfunctionaris in een gewoon meldformulier worden gezet waarbij ze regelmatig een andere datum willen invullen dan de datum waarop de melding wordt geregistreerd en niet de datum is waarop de melding binnen komt.
Daarvoor gebruiken we het veld ‘datum ontvangst’ in het gewone meldformulier.

Als de rapportage wordt gedraaid, zien we bij de meldingen die via een gewoon meldformulier zijn geregistreerd de dagen dat een melding openstaat (huidige datum - datum ontvangst), maar bij de meldingen via een mobiel formulier zien we een lege score bij ‘aantal dagen melding open’ omdat het veld ‘datum ontvangst’ niet beschikbaar was.

Andere suggesties zijn ook welkom.

 

icon

Antwoord op het topic AnnetteG 21 March 2023, 11:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Zou je dat niet kunnen oplossen door op de eerste statusovergang (pijl) een automatische actie “veldwaarde instellen” kunnen zetten? Dan kun je dat veld laten vullen met de huidige datum. En om te voorkomen dat het veld in het gewone meldformulier wordt overschreven een voorwaarden erin zetten mbt het mobiele meldformulier?

Ik heb geen ervaring met mobiele meldformulieren dus ik weet niet helemaal of het zo zou werken, maar zo zou ik het denk ik oplossen als ik 2 meldformulieren had. 

Succes!

Reputatie 1
Badge +5

Dank voor de tip.
Ik heb inderdaad in de voorwaarde het veld ‘meldformulier’ kunnen vinden, zodat de datum alleen wordt gevuld als het mobiele meldformulier is ingevuld.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring