Beantwoord

Velden verbergen na voorwaardelijke sectie in meldformulier

  • 13 February 2023
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Op dit moment hebben wij de volgende voorwaardelijke sectie in een formulier gebouwd om te voorkomen dat voor een melding het verkeerde formulier gebruikt wordt:

Dit blijkt onvoldoende duidelijk. Daarom wil ik het hele formulier of alle volgende velden van het formulier verbergen voor de melder zodat deze in ieder geval niet het verkeerde formulier kan invullen. 

Hoe kan ik dat doen?

 

Hartelijke groet, Sanne Poort

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 14 February 2023, 08:48

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Sanne,

Je kunt twee voorwaardelijke secties maken die afhankelijk zijn van deze eerste vraag.

Voor antwoord ‘Ja’ maak je een voorwaardelijke sectie met daarin alle vragen van het formulier en eventueel ook weer voorwaardelijke secties.

Voor antwoord ‘Nee’ maak je een voorwaardelijke sectie met daarin de tekst dat het andere formulier gebruikt dient te worden.

 

In eerste instantie wordt dan alleen de eerste vraag getoond. Nadat een antwoord is gekozen volgt dan afhankelijk van het gekozen antwoord de tekst of de rest van het formulier.

Reputatie 2
Badge +6

Dank je wel Inge!

Hier heb ik zelf mee zitten stoeien, maar steeds alleen met het antwoord ja. Ik wist hier gaat iets mis, maar wat en ben dus erg blij met jouw antwoord!

 

Hartelijke groet, Sanne Poort

Reputatie 2
Badge +6

Het vervolg op mijn bovenstaande vraag is:

Hoe sluit is het formulier na de voorwaardelijke sectie met daarin de tekst dat het andere formulier gebruikt dient te worden af? Op dit moment komt dan de knop “versturen” nog in beeld. De melder verstuurt het formulier dan naar zichzelf, de lege melding krijgt een meldnummer. Kan ik ook een knop “einde” o.i.d. inbouwen in deze voorwaardelijke sectie?

 

 

Sinds versie 6.3 van Zenya worden meldingen direct opgeslagen en is er geen ‘Annuleren'-knop meer, zie ook:

We gaan kijken of er een mogelijkheid kan worden toegevoegd om een melding te annuleren zonder een concept op te slaan.

 

Je zou voor nu in de tekst kunnen zetten dat het formulier gesloten kan worden door het browservenster te sluiten. Er wordt dan wel een conceptmelding aangemaakt, de melder kan deze zelf verwijderen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring