Verbetermaatregel in iTask - wat is jullie ervaring?

  • 12 May 2020
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Goedendag,

 

Wij hebben onze verbetermaatregelen in iTask ingericht en geprobeerd dit zo eenvoudig mogelijk te doen, zodat ook iemand die het systeem  niet heel goed kent, er toch mee aan de slag kan.

Evengoed blijft dit problemen opleveren.

Daarom onze vraag of er misschien andere organisaties zijn die hun verbetermaatregelen in iTask registreren en hoe ze dat ingericht hebben. Indien mogelijk zouden we graag voorbeelden van andere organisatie zien.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Hartelijke groet,

Janny Vantricht-de Groot, 

St. ZorgSaam Zorggroep Zeeuws-Vlaanderen.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @J.Vantricht,

 

Bedankt voor je bericht!
Je geeft aan dat jullie toch nog tegen bepaalde punten aanlopen. Zou je eens kort kunnen toelichten waar jullie nog tegenaan lopen?

 

Groeten, Dennis

Reputatie 2
Badge +6

Goedemorgen Dennis,

We hebben de verbetermaatregel zo ingericht, dat de afhandelaar zo weinig mogelijk moet doen. In elke stap krijgen ze automatisch een workflowformulier wat ze moeten invullen. De statusovergangen gaan allemaal automatisch zodat ze niet kunnen vergeten. 

Dit hebben we zo ingericht omdat men het systeem niet altijd goed kent en het daardoor moeilijk/lastig vindt. Maar nu willen ze soms handmatig iets invullen, maar als je de flow niet volgt, kan dat soms niet. Bijvoorbeeld het formulier evalueren invullen, terwijl de status nog op ‘wacht op evaluatie’ staat omdat de evaluatiedatum die ze gekozen hebben, nog niet bereikt is. Natuurlijk kun je deze datum aanpassen, maar dan moet je toch iets meer van het systeem weten dan enkel een formulier invullen.

Het probleem zit hem dus eigenlijk in kennis van het systeem en de wil om zich hierin te verdiepen. Hier zijn we overigens mee bezig hoor, om instructies en filmpjes te maken, uitleg te geven, enz.

Maar we hoopten dat er wellicht een organisatie is, die het zo heeft ingericht dat het weinig tot geen vragen oproept.

Hartelijke groet,

Janny Vantricht

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @J.Vantricht,

 

Zo te horen hebben jullie de workflow waar mogelijk al geautomatiseerd ingericht. Dat is super, want dat maakt het gebruik ervan voor de afhandelaar een stuk eenvoudiger. 

Met betrekking tot de formulieren is het inderdaad wel zo dat deze, zoals het nu ingericht is, alleen in de betreffende status waarop deze worden geactiveerd gebruikt kunnen worden. En ben je in dat opzicht dus afhankelijk van de workflow. 

Wellicht is het een optie om gebruik te maken van de extra info optie. Hiermee kun je extra info aan een melding toevoegen zoals een notitie. Deze vind je terug onder het tabblad Extra info bij de melding.

 

Ik kan me voorstellen dat je dit, gezien de kennis van het systeem, een lastigere optie vindt. Bij meldingen kennen we sinds versie 5.4 ook de wat moet ik doen tabel die je kunt gebruiken om de afhandelaar instructies mee te geven wat te doen in de status waar de melding zich bevindt. In deze tabel kun je ook de verwijzing naar de extra info optie opnemen (met toelichting waar dit voor dient). Wellicht biedt dit uitkomst om notities m.b.t. de evaluatie alvast te leggen bij een melding, terwijl deze nog in de status wacht op evaluatie staat.

 

In dit artikel op de community lees je ook meer over de wat moet ik doen tabel. 

Wellicht ben je hiermee wel al een stukje op weg geholpen. 

 

Groeten, Dennis

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring