Beantwoord

Verborgen veld meldformulier nog zichtbaar op oude melding

  • 2 January 2023
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Badge

Op het meldformulier voor incidenten heb ik een nieuw veld gemaakt voor categorie incident. Het oude veld heb ik op verborgen gezet. De verborgen categorie is niet meer zichtbaar op de meldingen van vorig jaar, maar actienemers moeten deze meldingen nog wel afhandelen. Is het mogelijk dat de verborgen categorie nog wel zichtbaar is op de oude meldingen van vorig jaar, maar niet op meldingen die vanaf nu gedaan worden? 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 3 January 2023, 10:57

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi @i.vanderkolk,

Een verborgen veld is nooit zichtbaar. Een alternatief zou kunnen zijn dat je het veld in een voorwaardelijke sectie zet in plaats van het te verbergen. Wel moet je dan op het formulier een veld hebben (dat verborgen mag zijn) waaraan je kunt zien dat het om een ‘oude’ melding gaat, je laat dan de velden in de voorwaardelijke sectie alleen zien bij oude meldingen.

Maar ik kan me voorstellen dat je zo'n veld niet hebt.

Badge

Dank voor de reactie. Door de datum te koppelen aan de voorwaardelijke sectie kan ik dit instellen. Als er een nieuwe melding wordt gedaan, komt het oude veld niet te voorschijn. Wel verschijnt het op het ingevulde meldformulier als leeg veld bij  nieuwe meldingen, bij oude meldingen staat het netjes ingevuld. Prima als tijdelijke oplossing.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring