Skip to main content

Een collega bij ons in de apotheek ervaart een terugkerend probleem bij het bladeren door meldingen in het tabblad “Formulieren”, specifiek binnen het coördinatorformulier.

Wanneer een filter wordt geopend om meldingen te bekijken, en men bladert door de meldingen, springt Zenya na een paar keer bladeren automatisch terug naar het VIM-formulier. Dit gebeurt terwijl de gebruiker enkel coördinatorformulieren wil inzien. Het lijkt niet continu te gebeuren, maar wel regelmatig: meestal gaat het twee keer goed, daarna verspringt het weer.

Impact:

• Het verstoort de workflow van gebruikers die meldingen willen beoordelen binnen specifieke formulieren.
  • Het zorgt voor verwarring en extra handelingen om terug te navigeren naar het juiste formulier.

We zijn benieuwd of andere organisaties hier ook tegen aan lopen. 

Hallo Lieke,

ik gebruik deze functionaliteit normaalgesproken niet, maar ik vermoed wel de oorzaak van jouw probleem te hebben gevonden.

Door de functionaliteit even te testen ben ik bij verschillende meldingen op verschillende formulieren gaan staan en dan weer naar de volgende melding gaan navigeren met de pijltjes. Hierbij kwam ik erachter dat Zenya “onthoud” waar de gebruiker als laatst op heeft gestaan.

Als je een x aantal meldingen vooruit gaat, bij elke melding een ander formulier aan vinkt en dan vervolgens weer x aantal terug gaat dan zal je zien dat dit klopt.

Ik verwacht dat meldingen die nog nooit geopend zijn, de melding automatisch opent op het meldformulier.

Groet,

Kees