Je kunt conceptmeldingen niet verwijderen. Inderdaad alleen door de melder zelf. Dit onderwerp popt in de loop der jaren regelmatig weer op.
Waar loop jij tegenaan als de conceptmelding actief blijft? Dit zou geen barrière ergens in de flow-proces moeten geven.
Hi Silvia, dat betekent dat je een melding niet kan afsluiten
Hallo Gerko,
Wat Silvia bedoeld is dat als een melding in concept staat er technisch gezien nog geen melding is om af te sluiten. Ik dacht aan dezelfde reactie als Silvia voordat ik hier op reageerde. Qua workflow zou je dus nergens last van moeten hebben.
Wanneer je meldingen bekijkt vanuit een data perspectief (PowerBI), dan kan ik mij voorstellen dat je enigszins “last” kan hebben van conceptmeldingen. Dit is vrij eenvoudig uit te filteren door conceptmeldingen niet mee te nemen in die data. Omdat je kan zien dat er een concept melding is, zou je hier toegang tot moeten hebben (dit is naar mijn weten niet mogelijk op een andere manier).
Als bovenstaande “Abracadabra” voor jou is, dan vermoed ik dat we niet dezelfde bewoording gebruiken die Silvia en ik zouden bedoelen met een “Concept” melding.
Mocht je niet geholpen zijn, wil je dan een schermafbeelding plakken van de workflow over de betreffende melding? Dat maakt het eenvoudiger voor ons om beter te begrijpen wat jouw exacte probleem is.
Groet,
Kees
Hallo,
Wij lopen tegen hetzelfde ‘probleem’ aan. Via het rapport ‘lijst openstaande taken’ of via PowerBI komen deze conceptmeldingen naar voren. Het antwoord van Zenya is, dat de gebruiker hiervoor verantwoordelijk is. Binnen onze organisatie gaat de gebruiker via de snelkoppeling vanuit ONS naar Zenya. Grotendeel van het primair proces komt niet ‘zomaar’ in Zenya om te zien, dat er openstaande taken zijn.
We zijn bezig om te onderzoeken, wat maakt, dat iemand een conceptmelding aanmaakt. Heeft dit te maken met het systeem (doet deze wat het moet doen en wat wij willen?), heeft dit te maken met (internet) verbinding, snapt een gebruiker het systeem niet of is het iets anders.
Vandaar dat we het via het rapport of PowerBI deze conceptmeldingen willen inzien en er misschien een trend uit kunnen halen. Komt dit juist meer voor bij bepaalde locaties, etc?
Maar daarnaast willen ook deze lijst kunnen opschonen.
Mooi zou zijn, dat functioneel beheer dit kan opschonen, wanneer de gebruiker dit verzuimt (door wat voor reden dan ook). Helaas is dat niet mogelijk.
Mijn vraag is, hoe gaan andere organisatie hiermee om?