Voorbeelden van meldformulieren AVG in Flow

  • 23 November 2022
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Op dit moment komen meldingen rondom datalekken via mail binnen bij de functionaris. Graag wil ik een meldformulier maken waardoor dit beter te structureren en te volgen is.

Ik heb het topic hierover gelezen bij het ziekenhuis, maar ben op dit moment op zoek naar organisaties die het ook nog kleinschalig hebben aangepakt.

Is er iemand die zijn meldformulier en workflow met ons wil delen ter inspiratie?

Aangezien AVG niet echt mijn kennis gebied is, zou het helpen om te zien welke vragen jullie hierbij hebben opgenomen. 

Groeten Sophie van Manen


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hey @Sophie van Manen ,

Wij zijn onlangs live gegaan met Zenya FLOW voor Incident en/of Klacht. Hierin hebben wij Informatiebeveiligingsincident (voor de CISO)  in verwerkt en als er persoonsgegevens bij betrokken zijn dan volgt er datalek (voor de FG). Wij hebben dit in 1 meldformulier(meldingstype) verwerkt met vervolgens verschillende analyse/afhandelingsformulieren. 

Als je een kijkje wilt achter de schermen bij ons, stuur me een pb-tje dan kunnen we een afspraak maken voor een team/zoom meeting?

Ik heb dit voor onze organisatie ingericht. Labmicta is een onafhankelijk laboratorium die veel onderzoeken verricht voor 1e en 2e lijn (regio Twente en achterhoek). We zitten dus niet in een ziekenhuis maar doen dus wel veel onderzoeken voor ze.

Groet,

Khar-Cheong Lai

 

Reputatie 2
Badge +6

Datalekken etc zitten in ons VIM formulier verwerkt.

Reputatie 4
Badge +6

Beste @Sophie van Manen,

Wij werken met een eigen formulier voor datameldingen binnen FLOW. Bij ons is het niet binnen de VIM geïntegreerd. Dit is een bewuste keuze. VIM wordt door de decentrale VIM commissie leden afgehandeld terwijl de datalek meldingen door AVG functionaris worden afgehandeld. Mocht je interesse hebben in de vragen en flow dan kan ik je wel wat sturen als je mij via een privébericht je mailadres stuurt.

Groet Diana 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring