Beantwoord

Voorwaardelijke secties nesten

  • 8 March 2022
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

In mijn meldformulier zou ik - afhankelijk van het antwoord van de melder - reeks velden willen tonen.

Wanneer de melder aangeeft dat het om 2 geneesmiddelen gaat zou ik 2 reeksen van bijhorende velden willen tonen, wanneer de melder 5 aangeeft, 5 reeksen dus inclusief reeks 1 tem 5.

Met voorwaardelijke secties krijg ik dit niet dadelijk voor elkaar.

Wanneer ik een voorwaardelijke sectie toevoeg aan velden 1 t/m 2  en een nieuwe voorwaardelijke sectie aan velden 1 t/m 5 afhankelijk van keuze voor respectievelijk 2 dan 5 in bovenstaande vraag dan werkt dit niet.

Kan ik voorwaardelijke secties combineren?  Hoe kan ik dit aanpakken?

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 8 March 2022, 13:27

Bekijk origineel

5 reacties

Lukt het zo?

Begin Voorwaarde A1: antwoord is 1,2,3,4 of 5

Vraag 1

    Begin Voorwaarde A2: antwoord is 2,3,4 of 5

    Vraag 2

    Einde Voorwaarde A2: antwoord is 2,3,4 of 5

    Begin Voorwaarde A3: antwoord is 3,4 of 5

    Vraag 3

    Einde Voorwaarde A3: antwoord is 3,4 of 5

    Begin Voorwaarde A4: antwoord is 4 of 5

    Vraag 4

    Einde Voorwaarde A4: antwoord is 4 of 5

    Begin Voorwaarde A5: antwoord is 5

    Vraag 5

    Einde Voorwaarde A5: antwoord is 5

Einde Voorwaarde A1: antwoord is 1,2,3,4 of 5

Reputatie 5

Begrijp ik je goed dat je een reeks velden wilt tonen per medicijn?

Volgens mij kan dit het eenvoudigst als je vraag om hoeveel medicijnen het gaat van het type "Lijst met numerieke waarden” is. Je kunt dan voor reeks 2 de voorwaarde instellen "Aantal medicijnen >=2” en voor reek 3 de voorwaarde "Aantal medicijnen >=3” etc.

Ik zou verwachten dat het met een simpel lijstveld ook kan, met voor reeks 2 de voorwaarde “Aantal medicijnen is een van 1, 2” en voor reeks 3 de voorwaarde "Aantal medicijnen is een van 1, 2, 3” etc.

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers @Job Kramer 

Beste Inge, Job

dank om mee te denken.  Misschien dat volgende wat duidelijker is?

Graag zou ik volgende bekomen

Melder geeft in:

Afhankelijk van het aantal, evenveel velden laten schijnen betreffende het geneesmiddel zoals naam (opzoekveld gekoppeld aan kaartenbak). Per geneesmiddel zijn naast de naam nog enkele andere velden.  Hierna geef ik enkel het naamveld als voorbeeld.

 

Reputatie 5

@Els Lowette dat is in grote lijnen wat ik dacht dat je aan het doen was. Dat moet met de door mij beschreven oplossing kunnen (die van Inge is vrijwel hetzelfde overigens). Voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat je elk veld dat je per medicatie wilt invullen 5 keer bestaat (dus dat je 5 velden 'welke medicatie’ hebt etc.).

NB: met nesten van voorwaarden heeft het niets te maken.

NB2: als je nog in een ontwerpfase van het formulier zit zou ik er nog steeds voor opteren om het veldtype te wijzigen in lijst met numerieke waarden, omdat je dan 'groter dan’ en 'kleiner dan’ en zo kunt gebruiken. Dat maakt de voorwaarden simpeler en overzichtelijker.

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers @Job Kramer 

Beste Inge & Job

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie en oplossingen.

Ik heb de werkwijze van Inge gebruikt, werkt perfect.

Als nieuwe Flow gebruiker :) ga ik zeker nog eens aan de slag gaan met lijst met numerieke waarden, de mogelijkheden van dit veldtype zijn me nog wat onbekend.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring