Vraag

Voorwaardelijke status overgang op een veld met 'Getal, berekend met formule'

  • 11 November 2021
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
  • Niet actieve gebruiker
  • 57 reacties

In het meldtype wil ik een statusovergang op het moment dat de uitkomst van een veld ‘Getal, berekend met formule’ een waarde heeft van 0

Wanneer ik dit zo inricht dan geeft de voorwaarde aan dat het getal niet 0 is. Wanneer ik er bijv. < 0,5 van maak ( waarde uitkomst is altijd een heel getal) dan gaat de statusovergang uitgevoerd worden als de uitkomst hoger is. 

Heeft iemand hier ervaring mee?


2 reacties

Hoi @Jenny,

Dit zou een bug kunnen zijn, onze servicedesk gaat hier verder naar kijken.

Reputatie 3
Badge +4

Mijn collega Chaim heeft het volgende geantwoord:

 

Ik heb deze kwestie nader bekeken en ik kom vooralsnog tot de volgende bevindingen ten aanzien van de route "Bevoegd/onbekwaam ongekoppeld":

  • Ik krijg alleen een correct aantal voor "Totaal bevoegd/bekwaam ongekoppeld -> Ja" als ik voor alle velden "Bevoegd/bekwaam onbevoegd xx" een "Ja" of een "Nee" invul
  • De berekening van "Totaal bevoegd/bekwaam ongekoppeld -> Nee" vind ik veel te ingewikkeld en onvoorspelbaar.

Ik heb daarom de volgende inrichting toegepast:

  1. Ik heb een getalveld ingericht dat het aantal "Ja"-s in "Totaal bevoegd/bekwaam ongekoppeld -> Ja" overneemt via workflow acties, veldnaam "GETAL Totaal bevoegd/bekwaam ongekoppeld => Ja", zie bijlagen voor workflow acties en velddefinitie
  2. Vervolgens combineer ik jouw veld "aantal (ivm met berekening aantal ja/nee)" (met standaardwaarde 10) en mijn getalveld om het aantal "Nee"-s uit te rekenen, zie de derde bijlage 3.

Dat leidt tot een correcte uitkomst, zie de bijlage "nieuw Resultaat"

Zie bijlages

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring