Beantwoord

Voorwaarden op de statusovergang "Afwijzen" bij een melding leiden tot een onterechte statuswijziging

  • 10 March 2023
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

In de Flow is er een mogelijkheid van ‘Afwijzen’.

Ik wil dat via ‘voorwaardelijke regels’ regelen, want er is een uitzondering bedacht waarbij niet de optie ‘Afwijzen’ gekozen mag worden.

Echter, na het aanmaken van de voorwaardelijke regel kan een nieuwe melding nog steeds, worden afgewezen. Het systeem lijkt niet naar deze opgegeven voorwaarden te kijken.

 

Een voorwaardelijk regel voor de overgang is bijvoorbeeld:

  • Veld ‘Meldformulier’ is ongelijk aan Mobiele meldfomulier.

Je zou verwachten dat als het een mobiele meldformulier betreft, deze status overgang niet gemaakt kan worden

  • Wat doe ik fout?
  • Is er wellicht een uitzondering op deze status overgang naar ‘Afwijzen’?

 

 

 

 

 

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 15 March 2023, 10:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

We hebben dit nader onderzocht en de verklaring zit in de eerste voorwaarde in combinatie met de 'OF’ die er achter staat:

 

 

De voorwaarde zegt namelijk het volgende: als je een ander formulier dan het mobiele formulier invult, dan wordt er reeds aan de voorwaarde voor de statusovergang voldaan.
En dat is altijd het geval als je het interne formulier met de naam "Incidenten en/of datalekken” invult.

Omdat de overige voorwaarden duidelijk verbonden zijn aan een specifiek meldformulier die het mobiele formulier uitsluit is het verwijderen van de eerste voorwaarde een goede oplossing. Het resultaat ziet er dan zo uit (let hierbij ook op het gebruik van de haakjes t.o.v. de OF”"):

 

Als je meer dan 1 intern meldformulier in gebruik hebt en meldingen die via het ene formulier wel direct afgewezen mogen worden, en er bij het andere aanvullende voorwaarden gelden, dan kun je dat op deze manier instellen:

 

 

Daarmee sta je nog steeds niet toe dat meldingen die via het mobiele formulier binnenkomen afgewezen mogen worden.

Reputatie 5
Badge +5

@J.Roosen

Zou je een afbeelding van alle voorwaarden op de betreffende statusovergang kunnen posten ?
Dan kunnen we bijvoorbeeld nagaan of er via een "OF” aan een andere set van voorwaarden voldaan wordt.

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Chaim Leunissen 

Alvast bedankt voor je hulp

 

Beetje achtergrond info:

Een melding kan ingeschoten worden door een mobiel meldformulier vanaf de website. Deze mag niet afgewezen worden (Voorwaarden regel 1).
Deze regel werkt. Het knopje Afwijzen is niet actief bij mobiele meldingen.

 

Een melding kan door onze eigen medewerkers worden  ingeschoten. De medewerker meldt op het formulier ‘Incidenten en/of Datalekken’ in het veld: ‘Melder’ met de optie: ‘Ik meld voor mijzelf’.
Deze melding mag wel Afgewezen worden (Voorwaarden regel 2 en 3).
Deze regel werkt. De melding kan worden afgewezen.

 

Een melding kan door onze eigen medewerker worden ingeschoten voor iemand anders. De medewerker meldt op het formulier: ‘Incidenten en/of Datalekken’ in het veld: ‘Melder’ met de optie: ‘Ik meld voor iemand anders’ en geeft aan dat deze andere persoon werkzaam is in: ‘Ons Lab’
Deze melding mag wel Afgewezen worden (Voorwaarden regel 4, 5 en 6).
Deze regel werkt. De melding kan worden afgewezen.

 

Waar het nu om gaat is de volgende optie:

Een melding kan door onze eigen medewerker worden ingeschoten voor iemand anders. De medewerker meldt op het formulier: ‘Incidenten en/of Datalekken’ in het veld: ‘Melder’ met de optie: ‘Ik meld voor iemand anders’ en geeft aan dat deze andere persoon niet werkzaam is in: ‘Ons Lab’, maar kiest één van de andere opties uit dat betreffende veld (In de printscreen is dat ‘Fictief’).
Deze melding mag niet Afgewezen worden (Voorwaarden regel 4, 5 en 6).
Deze regel werkt niet. De melding kan nog steeds worden afgewezen.

(Alle meldingen die niet aan voorwaarden 4,5 en 6 voldoen, mogen niet afgewezen worden. Helaas gebeurt dat wel)

 

Ik heb de volgende voorwaarden opgesteld:

 

Print screen van deel van het meldformulier:

 

Het veld: ‘Externe klant/partner (ontvangen van)’ heeft op het formulier de naam ’Werkzaam bij’

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring