Kan er bij een datumveld in de module FLOW ook ingesteld worden dat er een specifieke datum ingevuld kan worden? Dus je maakt een actie aan op 1-8 en de datum vanaf waarop de actie gerealiseerd moet zijn kan dan pas bijvoorbeeld 1-9 of later zijn. Is dit in te richten of is dat niet mogelijk?
Hoi Selma,
Dat is niet mogelijk. Je zou daar een idee voor toe kunnen voegen. Kun je dan ook aangeven in welk scenario je dit zou willen gebruiken? Welk probleem zou je daarmee oplossen?
Hallo,
Ik snap niet goed waarom dit niet mogelijk zou kunnen zijn, of ik begrijp de vraag niet goed.
Met behulp van automatische statusovergangen en de voorwaarden die je hiervoor instelt zie ik geen issue. Je bepaalt de deadline alleen niet nadat je de actie hebt gemaakt, maar voordat je de actie maakt.
Door met voorwaarden en beantwoordingen in formulieren te goochelen kan je vrijwel elke gewenste datum als deadline instellen, de voorwaarden bij een statusovergang gaan van boven naar beneden, dus wanneer je hier goed rekening mee houdt dan is dit prima te doen.
Als je niet wilt dat de actie eerder wordt afgerond dan een bepaalde datum, ook dat zou je zelfs kunnen inrichten.
Optie 1: actie opnieuw aanmaken (Als actie is voltooid en datum deadline (datum veld) is eerder van de datum dan vandaag, dan automatische statusovergang en maak dezelfde actie opnieuw aan).
Optie 2: Een verplicht “Reguliere Expressie” veld. Voorwaardelijke opmaak - Als datum van “opgegeven datum” nog niet is geweest, dan zie je een verplicht Reguliere Expressie veld. Maak de Expressie onmogelijk om aan te voldoen en men kan de actie niet voltooien voor de opgegeven datum.
Groet,
Kees
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.