Vraag

Waarde verwijderen uit veldtype lijst - effect op oude meldingen

• 31 March 2022
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

Wij gebruiken een veld van type Lijst in een van onze meldtypes. Wij gebruiken dit om een artikelnummer in vast te leggen.

Nu is dit meldingtype en dus deze lijst al ingebruik sinds 2013 en sindsdien zijn we door een aantal verschillende artikelnummer versies heen gegaan waardoor de lijst met waardes erg lang is geworden.

Deze zouden we graag willen opschonen, maar wat gebeurt en met de oude meldingen waar een bepaalde waarde is gekozen als deze uit de lijst wordt gehaald? Word het veld in de oude melding dan leeggehaald? Of blijft de waarde in oude meldingen wel staan en kan deze alleen niet meer gekozen worden voor nieuwe meldingen?

Ik hoor het graag!

Groetjes Annette

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik volg graag even mee want zit met dezelfde vraag. Ook wanneer het veld van type lijst gevuld wordt vanuit de kaartenbak is dit me niet duidelijk.

Reputatie 1
Badge +4

@Inge Kuijpers @Koen Sterken  Heeft een van jullie hier toevallig een antwoord op?

Alvast bedankt!

Wanneer je een lijstwaarde verwijdert, wordt deze ook verwijderd bij meldingen waarbij deze was ingevuld. Je raakt daardoor dan informatie bij de melding kwijt.

Bij kaartenbakken heb je de mogelijkheid om een kaart te archiveren in plaats van te verwijderen. De gekozen kaart blijft dan zichtbaar bij de melding. @AnnetteG misschien is het een optie om in plaats van een lijstveld een nieuw veld van type ‘Kaartenbak’ te gaan gebruiken en de artikelnummers in een kaartenbak te zetten? Je kunt de lijst dan actueel houden door de oude nummers te archiveren. Bovendien heb je ook nog zoek- en filtermogelijkheden om een artikelnummer te kunnen zoeken.

Zie ook: 

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring