Skip to main content
Vraag

Wanneer anonimiseren van iTask meldingen?

  • May 20, 2020
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hebben jullie een termijn in je instelling waarna incidentmeldingen geanonimiseerd worden, dus gegevens van patiënt en medewerker worden verwijderd? Zo ja, na welke periode en wat is de reden van de gekozen termijn?

3 reacties

Andrei Hollevoet
Forum|alt.badge.img+8

Dag Marloes,

 

bij ons staat dit ingesteld voor onze incident-meldingen via de workflow na 2 jaar.

Dit is ingesteld via de workflow, zodat dit automatisch gebeurd. De 2 jaar is gekozen omdat het ons onwaarschijnlijk lijkt dat dergelijke details nog nodig zijn na deze periode.


k.prins
Forum|alt.badge.img+7
  • Genie
  • August 4, 2020

Ik ben net bezig om dit in te stellen en wil bepaalde meldingen 1 jaar na afhandeling laten anonimiseren. Klopt het dan dat je als voorwaarde moet instellen dat de datum van afhandeling dan kleiner moet zijn dan de huidige datum - 1 jaar? Dus als ik het vandaag zou willen anonimiseren van een jaar geleden, is de datum van afronding kleiner dan 4-8-2019. Of moet je dat anders instellen?

Als ik het nu zo heb ingesteld, wordt de melding die ik vandaag heb afgerond automatisch geanonimiseerd op 4-8-2021?

 

Alvast bedankt voor de reactie! Vriendelijke groeten, Katrijn Prins


Koen Sterken
  • Zenya Product Owner
  • August 5, 2020

Bijna goed @k.prins. Je moet kleiner of gelijk aan kiezen (≤).