Skip to main content
Antwoord

Wat is het verschil tussen zichtbaarheid privé of publiek op een formulier?

  • February 23, 2022
  • 9 reacties
  • 265 Bekeken

cverschuur
Forum|alt.badge.img+6

Bij het aanmaken van een nieuw meldformulier (type actiepuntenformulier) heb je de keuze bij ‘Zichtbaarheid’ voor Privé of Publiek.

Wat is het verschil tussen deze twee opties?

 

 

Antwoord op het topic Silvia van Gils

Privé betekent over algemeen, net als bij actiepunten, dat alleen de eigenaar van de melding het kan lezen. Publiek betekent dat iedereen (volgens de rechten matrix ingesteld is) het kan lezen.

9 reacties

Silvia van Gils
Forum|alt.badge.img+7

Privé betekent over algemeen, net als bij actiepunten, dat alleen de eigenaar van de melding het kan lezen. Publiek betekent dat iedereen (volgens de rechten matrix ingesteld is) het kan lezen.


Forum|alt.badge.img+4
  • Zenya Product Specialist
  • February 24, 2022

Hi @cblom ,

Zie de opmerking van @Silvia van Gils  en het topic:

 


lsnoei
Forum|alt.badge.img+6
  • Orakel
  • August 22, 2025

 

Ha, bij het testen werd het ons niet helemaal duidelijk.

Bij bovenstaande instellingen waarin we voor alle rollen een vinkjes bij Acties hebben staan:

  1. Maakt het de keuze tussen Publiek en Privé dan nog verschil?
  2. Concreet: kan in dit voorbeeld iemand die Overige betrokkene is, het Privé gemaakte actiepunt zien?

 

 


Remko van den Akker
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

 

Mij is uitgelegd dat privé betekend alle gebruikers met coördinatie rechten kunnen deze onderdelen kunnen zien (dus niet enkel de eigenaar - maar misschien is dit wel zo in te stellen) Dus een betrokken gebruiker kan dan de privé onderdelen NIET zien! 


Cindy Segers
  • Zenya Product Specialist
  • August 25, 2025

Hallo ​@Remko van den Akker 

Het klopt wat je zegt. Alleen gebruikers die als coördinator op het onderwerp staan ingesteld bij het meldingstype kunnen privé onderdelen zien. Gebruikers met andere rollen zoals de overige betrokkenen van de melding kunnen de privé extra info niet zien.

 


lsnoei
Forum|alt.badge.img+6
  • Orakel
  • August 28, 2025

@Cindy Segers , je schrijft over Extra info. Ik bedoel de zichtbaarheid van de Actiepunten. Geldt hiervoor hetzelfde? 


Inge Kuijpers
  • Zenya Product Specialist
  • September 9, 2025

@Cindy Segers , je schrijft over Extra info. Ik bedoel de zichtbaarheid van de Actiepunten. Geldt hiervoor hetzelfde? 

 

Hiervoor geldt hetzelfde.


Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7
  • Orakel
  • December 3, 2025

Als ik bovenstaande goed inschat dan kunnen we dus niet uitschakelen dat een actieformulier zichtbaar is voor de coördinator.

Ik zou graag een actieformulier alleen zichtbaar willen stellen voor de administrator. Kan dit?

Heb dit formulier dus ook op privé ingesteld bij zichtbaarheid.

Kijk alvast uit naar jullie reacties!


Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

@Els Lowette 

Een coördinator (en de eigenaar die uit de groep van coördinatoren gekozen wordt) mag altijd alles zien.

Ik vraag me af: waarom is degene die het privé formulier dient in te vullen niet de coördinator van de melding?

Op het eerste gezicht lijkt me het heel logisch dat degene met de privé informatie ook degene is die verantwoordelijk is voor het afhandelen van de melding.
Ik denk bijvoorbeeld aan meldingen die toegewezen worden aan een vertrouwenspersoon - in zo'n situatie wijs je die meldingen niet à priori toe aan de manager van de afdeling.