Hallo @Selma,
Welke mate van vrijheid je hierin hebt is uiteraard afhankelijk van de aanwezige licenties. Echter zie ik steeds meer organisaties die hier geen beperkingen meer op wensen en hebben.
Zenya is een tool ter ondersteuning van je gehele kwaliteitmanagementsysteem als organisatie. Dat raakt elke afdeling en dat maakt dat we ook zien dat steeds meer afdelingen Zenya gaan inzetten ter ondersteuning van de meldingen die zij ontvangen, denk aan incidenten van zowel clienten/patienten als medewerkers, interne en externe klachten, stroomlijnen van verbeteringen. Ter ondersteuning van storingen, aanschaf van nieuw materiaal en apparatuur. Het vastleggen van audits en bevindingen, projecten of ander soortige ‘aanvragen’, inschrijvingen of simpelweg het digitaliseren van invulformulieren.
Hallo @Selma
Bij ons worden alle aanvragen voor een meldtype besproken in de expertgroep Zenya.
Criteria zijn bijvoorbeeld dat het meldtype niet mag overlappen met reeds bestaande ziekenhuisbrede meldtypes.(bijvoorbeeld een afdeling mag afwijkingen registreren in processen maar dit moet niet tot gevolg hebben dat deze afdelingen zijn incidenten waarbij patiënten betrokken zijn niet meer in ziekenhuisbrede VIM meldtype plaatst)
Maar ook dat het meldtype niet overlapt of botst met processen die we in andere ziekenhuisbrede systemen hebben geborgd. Denk bijvoorbeeld aan meldingen omtrent ICT-problemen, die bij ons in Topdesk worden gemeld en afgehandeld. In dat geval moet bekeken worden of Zenya of het bestaande systeem de weg is die bewandeld wordt want twee systemen met eenzelfde doel is een no go.
Daarnaast kijken we of de randvoorwaarden gedekt zijn, denk hierbij aan de kosten voor het meldtype gedekt (niet alleen licentie, maar ook inrichting en onderhoud!), of er straks beheerders zijn en hoe de taken en verantwoordelijkheden belegd zijn.