Je mag contact opnemen met
Zij hebben de NEDAP koppeling succesvol ingezet en willen graag hun ervaring met jullie delen .
In ONS wordt vanuit Itask de hele naam van de melder getoond. Ik weet niet of
Ook ben ik benieuwd naar een reactie van Infoland hierover. Hartelijk dank alvast.
Alleen de voornaam gebruiken in verband met privacy is een beetje dubbel: enerzijds hoef je om de melding af te handelen kennelijk de hele naam niet te weten. Waarom zou je dan uberhaubt nog een naam nodig hebben? De andere kant werkt het ook op: wat betreft de meer exotische namen weet je met de voornaam ook om wie het gaat waardoor de privacy alsnog in het geding is.
Daarnaast hebben we nu ook een werkwijze die het doet als de naam er wel toe doet: je kunt er dan namelijk voor kiezen om de persoonsgegevens na een bepaalde status te anonimiseren.
Ik maak nu wat boude uitspraken, maar dat doe ik alleen om even scherp te krijgen waar de behoefte precies vandaan komt.
Goedemorgen,
In een ander topic vroeg ik al om meer praktijkervaringen met deze koppeling. Hopelijk kunnen collega's in den lande antwoord geven op mijn vragen. Het gaat vooral over de situatie dat er meerdere cliƫnten betrokken zijn bij ƩƩn incident.
Als je vanuit een cliĆ«nt een incidentmelding doet en in deze melding een andere cliĆ«nt als betrokken persoon wil toevoegen, komt de link naar de melding ook in het dossier van deze tweede cliĆ«nt? Of moet je per betrokken cliĆ«nt een melding aanmaken, met de mogelijkheid om dieĀ binnen iProva aan elkaar te koppelen? Hoe is dat proces ingeregeld? Wie controleert ofĀ de losse incidenten bij elkaar horen of dat het om twee incidenten gaat die toevallig heel dicht bij elkaar gebeurd zijn? Kan dit automatisch in een workflow ingericht worden?Ā
Ook een vraag rond privacy: als je rechtstreeks vanuit ONS meldt, is het evident dat iemand alleen meldt voor een cliƫnt waartoe hij/zij bevoegd is, omdat de autorisaties in ONS goed zijn ingeregeld. Als je vervolgens een andere cliƫnt wil toevoegen als betrokkene (als er sprake is van onderlinge agressie of zo), zie je wel de naam van alle cliƫnten van de hele organisatie, neem ik aan. Hebben organisaties hier andere oplossingen voor bedacht? Of over nagedacht en geconcludeerd dat het niet anders is en een risico-afweging over gemaakt?
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.