Wie wil ervaringen met PRISMA analyse delen?

  • 26 October 2022
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Beste allen,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent het maken van een PRISMA-analyse.

Wordt er vaak een PRISMA-analyse gemaakt?

Ervaren medewerkers een drempel om deze te maken?

Maken afdelingen deze PRISMA analyse zelf of worden ze ondersteund door afdeling Kwaliteit&Veiligheid?

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Erhardt


5 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Jacqueline,

Wij werken binnen Cosis regelmatig met Prisma. bv bij incidentonderzoek.

Je mag hierover contact met mij opnemen door me een privé bericht te versturen via deze Community, zie Hoe maak ik gebruik van privéberichten? | Infoland Community

 

Groet, Bianca

 

Reputatie 5
Badge +5

@Bianca Kanters Hou er rekening mee dat je telefoonnummer zichtbaar is voor iedereen die dit topic leest. Prettig voor degenen die meer informatie willen over PRISMA analyses natuurlijk, maar wellicht vind je het fijner dat je telefoonnummer niet voor iedere bezoeker van de Community zichtbaar is.

Misschien vind je het prettiger als iemand je via een privé bericht verstuurt via de Infoland Community, zie Hoe maak ik gebruik van privéberichten? | Infoland Community ?

Je kunt namelijk alleen privé berichten versturen als je bent aangemeld op de Infoland Community (en dus lid bent van de Community).

 

Reputatie 4
Badge +6

@Elsbeth van Dorp: lang geleden heb ik bij jullie Prisma trainingen verzorgd; voeren jullie nog steeds Prisma en zo ja kan jij wellicht Jacqueline in contact brengen met iemand die daar ervaring mee heeft bij jullie? 

Reputatie 3
Badge +6

@Bart Bolwijn @Elsbeth van Dorp @J.erhardt : In het LUMC maken wij inderdaad gebruik van PRISMA als analysetool. Bij ons is het zo ingesteld dat analyses gemaakt moeten worden vanaf een bepaalde risico score (bepaald aan de hand van frequentie en gevolgen/schade). 

De decentrale meldingscommissies maken de analyses zelf. Ieder lid volgt eerst een e-learning waarin de methode wordt uitgelegd. We merken wel dat medewerkers het lastig vinden om te starten met PRISMA en dat er daardoor wisselende ervaringen zijn en de kwaliteit van de analyses wisselend zijn. 

De leden kunnen zich aanmelden voor een teamsgroep waarin hulp gevraagd kan worden, echter wordt dit nog niet veel gebruikt. De decentrale meldingscommissies weten elkaar wellicht wel onderling te vinden. 

We willen in 2023 wel bijeenkomsten gaan organiseren waarin onder andere de PRISMA methode weer onder de aandacht gebracht wordt in samenwerking met onze centrale meldingscommissie.

Reputatie 1
Badge +3

Bedankt voor het delen van de ervaring.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring