Waar software ontwikkeld wordt, is sprake van bugs. Dit komt omdat software programmeren een complexe aangelegenheid is. Infoland doet er alles aan om het aantal bugs te beperken. Het testen van software is heel prominent in het proces van software ontwikkeling opgenomen. Desondanks is het soms helaas toch onvermijdelijk dat bugs ontstaan.
Bugs sluiten
De bugs worden door ons wekelijks geprioriteerd. Ben jij Servicedesk contactpersoon? Dan kun je het resultaat van deze prioritering zien in Mijn Infoland bij het “Overzicht openstaande bugs”.
Vanaf 1 februari 2020 gaan we bugs, die langer openstaan dan twee jaar, automatisch sluiten. De prioriteit van deze bugs is door ons ingeschat als laag en we weten dat als ze deze “leeftijd” bereikt hebben, het in de praktijk betekent dat ze niet meer worden opgelost.
Berichtgeving
Als wij de bug gaan sluiten, krijg je (mits je Servicedesk contactpersoon bent) daar vanuit ons incident managementsysteem een bericht van. Je hebt dan nog 10 werkdagen de mogelijkheid om aan te geven dat de bug niet gesloten mag worden en kun je tevens een eventuele hogere prioriteit beargumenteren.
Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust hieronder.