Nieuws

Koppeling tussen mijnCaress en iProva is een feit

  • 9 januari 2020
  • 0 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 7
  • Infoland Community Manager
  • 274 reacties

Vanaf iProva 5.13 is het mogelijk om het elektronisch cliëntdossier ‘mijnCaress’ (van PinkRoccade Healthcare) te koppelen aan iProva. Dit biedt zorgprofessionals de mogelijkheid om veilig (MIC) incidenten te kunnen melden. Iets dat tegenwoordig ook verplicht wordt gesteld vanuit de Wkkgz.
 

Anonimiteit waarborgen

Aangezien veel leveranciers van elektronische cliëntdossiers geen meldingen kunnen anonimiseren, zijn zorgorganisaties genoodzaakt om hiervoor een extern incident management systeem te raadplegen. iProva is zo’n systeem waarmee meldingen niet alleen geregistreerd maar ook geanalyseerd kunnen worden. Maar aangezien het niet efficiënt is om met twee systemen te werken die niet met elkaar samenwerken, hebben PinkRoccade en Infoland een koppeling gerealiseerd.
 


Hoe werkt de koppeling?

Cliëntgegevens die staan in mijnCaress worden automatisch via de koppeling doorgegeven aan iProva om de MIC te kunnen registreren en te analyseren. Naast een MIC kunnen ook klachten en incidentmeldingen van medewerkers in het systeem gemeld en opgevolgd worden. In mijnCaress is vervolgens bij het betreffende cliëntdossier te zien dat er een melding in iProva is gedaan. Na de analyse (en het starten van verbeteracties) wordt de melding geanonimiseerd. Zo ontstaat er een helder cliëntdomein in mijnCaress en een waardevol meet- en leersysteem (gericht op de gehele organisatie) in iProva. 


Geïnteresseerd?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact op met jouw contactpersoon vanuit Infoland of reageer onderstaand op dit topic. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring