LORENZ van de NVZ

  • 25 February 2021
  • 8 reacties
  • 446 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

De NVZ gebruikt sinds juli 2020 Zenya als tool voor het beschikbaar stellen van alle ‘Landelijk Overzicht Richtlijnen en Eisen Nederlandse Zorg’.

Deze databank genaamd LORENZ biedt ziekenhuizen een compleet overzicht van alle (wettelijke) verplichtingen en eisen waarmee ze te maken hebben. Het is daarmee een belangrijke tool om het risicomanagement binnen ziekenhuizen te ondersteunen.

LORENZ wordt via de NVZ beschikbaar gesteld aan alle leden en is daarmee uw contactpersoon als er vragen zijn over bijvoorbeeld de toegang middels SSO naar deze site.

Meer informatie over deze service vindt u op de website van de NVZ.


8 reacties

Badge +1

Hallo Kirsten,

Bedankt voor jouw nieuwsbericht over de databank LORENZ. Van alle NVZ- en NFU-leden heeft nu 80% de SSO toegang geregeld. Voor meer informatie mail naar Lorenz@nvz-ziekenhuizen.nl .

Reputatie 2
Badge +6

Ja, heel mooi. Wij hebben de link naar LORENZ op alle portalen in iProva geplaatst. Zo is die informatie over externe eisen snel en makkelijk voor alle medewerkers toegankelijk. Naast risicomanagement is het ook een handig instrument voor de medewerkers die documenten schrijven, ter onderbouwing van je beleid, procedures etc. 

Reputatie 1
Badge +3

Hallo, 

Hoe link je LORENZ aan iProva? 

Kan iemand ons daarmee op weg helpen? 

 

Badge +1

@Eveline Janssen - Op 't Eijnde 

Lorenz is niet openbaar te raadplegen, maar alleen beschikbaar voor alle NVZ-, NFU- en ZKN-leden. Vraag binnen jouw instelling na op welke wijze Lorenz via interne kanalen (intranet, portalen, verzamelingen) beschikbaar is.

 

Reputatie 1
Badge +3

@ChristaG de vraag op welke wijze Lorenz beschikbaar is of gemaakt kan worden is nu juist bij mij uit gekomen. We hebben iemand die lid wil worden en vervolgens hoopt de informatie van Lorenz in iProva te gebruiken. 

Hoe kan ik erachter komen via welke kanalen we Lorenz beschikbaar kunnen maken? 

Badge +1

@Eveline Janssen - Op 't Eijnde

Je kunt contact opnemen met mijn collega Erica de Loos, beleidsadviseur NVZ, voor meer informatie. Ik stuur haar tel nummer met een persoonlijk bericht.

Reputatie 1
Badge +3

@ChristaG klopt het dat degene met een LORENZ account dan 2 iProva omgevingen heeft? We hebben in de organisatie een iProva omgeving, en als ik het goed zie, krijgt mijn collega die met de aanvraag bezig is een nieuwe link en nieuwe inlog gegevens voor een iProva LORENZ omgeving. 

 

Badge +1

@Eveline Janssen - Op 't Eijnde 

Lorenz wordt beschikbaar gesteld via één link/logo die intern beschikbaar kan worden gesteld op bijv het kwaliteitsplein of intranet. Alle medewerkers kunnen via die link/logo Lorenz raadplegen. Documenten toevoegen of wijzigen in de Lorenz/Zenya omgeving kan niet, als dat is wat je bedoeld. Het werkt ook niet via je eigen documentbeheersysteem maar is een externe database die alleen geraadpleegd kan worden. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring