Afgelopen november heeft na 4 jaar eindelijk weer onze gebruikersdag plaats mogen vinden. De Zenya gebruikersdag 2022 voor de zorg was een leuke en inspirerende dag vol kennisdeling.
Na de gebruikersdag hebben wij een vragenlijst verstuurd met de vraag of jullie feedback wilde geven op deze dag. Hieruit willen wij graag leren wat wij in de toekomst beter kunnen doen, maar ook waar jullie juist enthousiast over waren. De vragenlijst is door velen van jullie ingevuld. Bedankt!
Inmiddels hebben we de resultaten verwerkt en willen we graag de belangrijkste inzichten met jullie delen.
Heb je vragen over dit onderwerp? Stel ze dan gerust onderaan dit topic.
Belangrijkste inzichten
Algemeen
De Zenya gebruikersdag 2022 in zijn geheel kreeg gemiddeld een 8,6. Wat een mooi cijfer. Dank jullie wel!
Locatie
De locatie in Burgers’ Zoo was één van de dingen waar de bezoekers het meest enthousiast over waren. Echter hoewel een groot deel de locatie een groot pluspunt vonden, waren er ook een groot aantal bezoekers die de bereikbaarheid van de locatie juist een stuk minder vonden. Dit zullen we zeker meenemen bij de voorbereidingen voor volgend jaar, om te kijken of er een eventuele andere geschikte locatie is die wat centraler gelegen ligt of beter bereikbaar is met het openbaar vervoer.
Organisatie
Er kwamen een aantal punten uit de evaluatie met betrekking tot de organisatie. We hebben gelukkig veel complimenten gekregen voor de organisatie, maar er waren een aantal punten die we volgend jaar toch anders zullen moeten doen.
- De badges: Het was soms lastig om de juiste badge snel te vinden. Deze zullen we in de toekomst anders indelen, zodat deze gemakkelijker gevonden kunnen worden bij aankomst.
- Inschrijvingen: We zagen dit jaar dat er veel meer inschrijvingen binnenkwamen dan dat wij ooit verwacht hadden. Het was 4 jaar geleden dat we dit voor het laatst gedaan hadden, en voor dit jaar hebben we het aantal maximale inschrijvingen nog nooit overschreden. Hierdoor gingen de aanmeldingen veel harder dan verwacht en was het maximale aantal inschrijvingen in rap tempo bereikt. Hierdoor hebben wij helaas mensen van organisaties die met veel mensen kwamen af moeten bellen, om zo plek te maken voor anderen. Omdat we zoveel mogelijk organisaties de kans wilden geven om deel te nemen aan dit evenement. Dat was voor zowel die mensen als voor ons erg vervelend. Dit zagen we ook terug in de evaluatie en nemen we mee als verbeteractie.
- Goodies: Sommige mensen zijn naar huis gegaan zonder goodiebag, omdat het niet overal duidelijk was aangegeven waar deze te vinden waren. We gaan kijken hoe we dit in de toekomst beter aan kunnen geven, zodat iedereen met zijn of haar goodiebag naar huis gaat.
Parallelsessies
De parallelsessies werden gemiddeld met een 7,4 beoordeeld. Al met al zijn we daar heel blij mee en vooral de sprekers mogen daar erg trots op zijn! Uit de parallelsessies kwamen de meeste tops, maar ook de meeste tips. Over het algemeen waren de reacties op de sessies positief. De meeste mensen waren enthousiast, zijn met nieuwe inzichten naar huis gegaan en waren erg te spreken over de inhoud en sprekers van de sessies. Echter zagen we ook een aantal belangrijke verbeterpunten terug. Dit waren de belangrijkste:
- Verwachtingen: Een aantal sessies voldeden niet helemaal aan de verwachtingen van de deelnemers. Voornamelijk vanwege een té algemene omschrijving op de website, of vanwege een verschil in niveau. Wij gaan kijken hoe we dit in de toekomst beter op kunnen pakken, in de hoop beter verwachtingen te kunnen managen.
- Geluid/techniek in de zalen: De techniek werkte helaas ook niet altijd mee. In sommige zalen was het geluid niet het best en in anderen was het scherm niet altijd goed zichtbaar. Hierdoor was een sessie soms rommeliger of lastiger te volgen. Wij gaan kijken of we dit in de toekomst op kunnen lossen of anders aan kunnen pakken.
Netwerkmogelijkheid
Als laatste was één van de meest genoemde pluspunten het kunnen ontmoeten van en sparren met andere Zenya gebruikers. Leren van en met andere organisaties is toch wel het meest waardevolle van zo’n dag. Wat fijn om te horen dat jullie daar ook weer zo van genoten hebben, net als wij. Daarentegen kwam uit de evaluatie dat ondanks dat jullie er heel blij mee waren, dat het toch écht meer had mogen zijn. Daarvoor hebben jullie ook een hoop aantal tips gegeven. Voor volgend jaar gaan wij kijken welke opties en mogelijkheden er zijn om hier meer tijd voor vrij te maken.
Nogmaals hartelijk bedankt aan iedereen die aanwezig was op de gebruikersdag en voor ieder die de evaluatie heeft ingevuld. Deze inzichten zijn voor ons super waardevol. De learnings zullen we namelijk weer meenemen om het volgende event hopelijk nóg beter, leuker en leerzamer te maken!