Beoordelen van Interactieve documenten. Hoe pakken jullie dit aan?

  • 4 November 2020
  • 5 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

Isala wil de interactieve documenten inzetten voor de voorbehouden handelingen protocollen. Hieronder staat een link naar een voorbeeld protocol over Blaaskatheter (Webshare) waarin in 1 interactief document 12 protocollen zijn samengevoegd. We zijn samen met de commissie voorbehouden handelingen bezig om de 11 thema's (72 protocollen) om te zetten naar interactieve documenten. We zitten nog volop in de voorbereiding.
Waar wij nu tegenaan lopen is de beoordeling van het Blaaskatheter protocol. Er is al wat discussie hierover geweest op de community maar echte goede oplossingen zijn nog niet aangedragen.

Ik wil de community daarom ook uitdagen om op dit protocol te reageren:

  • Eerste indruk voorbeeld protocol
  • Hoe beoordeel je zo'n uitgebreid interactief protocol  
  • Jullie eigen ervaring met interactieve documenten

Link naar voorbeeld protocol Blaaskatheter 


5 reacties

Badge +1

Isala wil de interactieve documenten inzetten voor de voorbehouden handelingen protocollen. Hieronder staat een link naar een voorbeeld protocol over Blaaskatheter (Webshare) waarin in 1 interactief document 12 protocollen zijn samengevoegd. We zijn samen met de commissie voorbehouden handelingen bezig om de 11 thema's (72 protocollen) om te zetten naar interactieve documenten. We zitten nog volop in de voorbereiding.
Waar wij nu tegenaan lopen is de beoordeling van het Blaaskatheter protocol. Er is al wat discussie hierover geweest op de community maar echte goede oplossingen zijn nog niet aangedragen.

Ik wil de community daarom ook uitdagen om op dit protocol te reageren:

  • Eerste indruk voorbeeld protocol
  • Hoe beoordeel je zo'n uitgebreid interactief protocol  
  • Jullie eigen ervaring met interactieve documenten

Link naar voorbeeld protocol Blaaskatheter 


Hi Alex, het gaat hier allemaal over blaaskatheters, dus ik zou denken dat een VPK en een uroloog dit wel kunnen beoordelen. misschien doel je op het feit dat zij de opmerkingen niet kunnen categoriseren ? in algemeen of per soort protocol deel? dat lijt er natuurlijk aan denk ik of je een bepaald type gebruikt voor interactieev documenten. wij zijn er ook net mee aan het stoeien. en over de lay-out weet ik nog weinig..

Overigens laten wij de voorbehouden handelingen ook beoordelen door degene die er in het skillslab  de training geeft of degene die er ee. ELO over heeft geschreven.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen….

Wat voor type/lay-out gebruiken jullie voor interactieve documenten? daar ben ik dan weer benieuwd naar,, groet een fijne dagen

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Alex,

Om met een reactie op je laatste punt te beginnen: wij hebben nog maar enkele interactieve documenten gemaakt, dus de ervaring is beperkt. Er is nog geen enkel interactief document gepubliceerd.

Op dit moment doorloopt het 1e document de workflow voor beoordeling. Omdat dit in bij de 1e beoordeelaars al stagneert, denk ik erover gebruik te maken van de mogelijkheid om het document af te drukken als pdf. Voor jouw document wordt dit wel een groot aantal pagina’s, maar het voorkomt dat een deel van het document over het hoofd wordt gezien.

Voor de gebruikers (verpleegkundigen) kan ik mij voorstellen dat het protocol blaaskatheter, wat jullie hebben gemaakt, erg prettig is in gebruik. Ik vind het er erg goed uit zien!

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

 

Reputatie 4
Badge +7

Hallo Alex,

Eerste indruk is heel positief! Ik ben erg gecharmeerd van de mogelijkheden van interactieve documenten. Helaas hebben we er nog niets mee gedaan (behalve experimenteel). Daar gaat hopelijk snel verandering in komen. Daarom vroeg ik me af of je wellicht dit document (of een vergelijkbaar complex document met mij zou willen delen (als .idf formaat)? Lijkt me erg leerzaam om te zien hoe dit in elkaar steekt.

Ik begrijp je zorg mbt beoordelen. De suggestie van een PDF lijkt me inderdaad wel een goede. 

Ik vraag me tegelijk af hoe het werkt met auteurs van interactieve documenten? Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat auteurs aan de voorwaarden e.d. komen, maar hoe riskant is dat?  Kun je toegang daartoe beperken? 

Groet,

Michel Pot
Bernhoven

Reputatie 4
Badge +7

Een manier om een interactief document toch op het juiste onderdeel beoordeeld te krijgen kan door een titel met KOP 1 te maken. Hieronder zie je een voorbeeld afbeelding van een interactief document over centrale lijnen.  Rechts (gele tekst vlak) zie je bij ’betreft’ dat KOP 1 werkt als een keuze die de auteur, beoordelaar en gebruiker kan selecteren om een opmerking te plaatsen. Ook wordt er op deze manier een index opgebouwd. 

Bevinding: Kop 1 is erg groot en neemt veel ruimte in beslag waardoor de lezer veel moet scrollen. Ook op mobiele apparaten neemt KOP 1 teveel ruimte in. 
Wens: Maak ook KOP 2 optioneel om als index te gebruikt te worden. 

Link naar een voorbeeld van een  interactief document Centrale lijn / PICC lijn
(is niet een volledig protocol)

 

Reputatie 3
Badge +1

@Alex van Baar de link naar de webshare werkt niet meer.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring