Bevoegdheden voor maken van Interactieve Documenten?

  • 15 April 2021
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Binnenkort starten we in ons ziekenhuis ook met Interactieve Documenten. Met betrekking tot het maken hiervan vragen wij ons af of er ziekenhuizen zijn waar auteurs van documenten bevoegd zijn voor het aanmaken van interactieve documenten. Dat kunnen er in mijn ziekenhuis namelijk heel veel zijn.

Wij hebben nu het idee om het maken van Interactieve Documenten centraal te beleggen bij een beperkte groep medewerkers die schrijvers (wanneer ze hun informatie interactief willen publiceren) bijstaan in het omzetten van hun tekst naar interactief. Ik weet inmiddels dat het ook in een paar andere ziekenhuizen op deze manier is georganiseerd, maar zijn er ook andere ervaringen?

 


1 reactie

Hallo @veenpj ,

Het schrijven van een interactief document werkt inderdaad anders dan ‘gewone’ documenten.  Je hebt een andere opbouw en het doel is anders en wellicht is het in sommige situaties zelfs handig om je afdeling Communicatie hierbij te betrekken.

Daarnaast zijn niet alle documenten geschikt om als interactief document aan te bieden. Een formulier bijv. zul je niet omzetten terwijl een werkinstructie juist wel kan.

Ik ben erg benieuwd naar de diverse werkwijzen en ervaringen!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring