Conceptversie interactief document delen

  • 9 March 2021
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Zoals eerder aangegeven wordt het interactieve document als positieve toevoeging ervaren tussen de diverse documentsoorten. 

Ik merk echter dat collega's terughoudend zijn met het gebruik ervan, omdat het niet mogelijk is een conceptversie als word-bestand aan collega's voor te leggen. Hoewel het wel mogelijk is om een pdf-bestand van het (concept) interactieve document door te sturen, heeft dit niet de voorkeur. 

Het gaat vaak om documenten met complexe inhoud, die door diverse disciplines kritisch wordt doorgenomen en aangepast / aangevuld in afwijkende tekstkleur. 

Ik ben benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan en of de wordversie-optie alsnog zou kunnen worden toegevoegd.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Heidi,

Je kunt interactieve documenten opnemen in de Zenya beoordelingscyclus, zie Beoordelingssjablonen - bepaal zelf de beoordelingsworkflow | Infoland Community

Je beoordeelt dan digitaal via het systeem, dus zonder de tussenstap van een of andere vorm van afdrukken of omzetten - de beoordelaar ziet het document zoals een lezer het document zou zien.
Vervolgens kan de beoordelaar opmerkingen bij het document plaatsen die dan voorgelegd worden aan de documentbeheerder en/of schrijver na afkeuren.

Hoewel deze training is opgezet tegen de achtergrond van een HTML document, zijn de stappen voor de beoordelaar identiek: Document beoordelen | Infoland Community

Je kunt ook gebruikers uitnodigen als schrijver zodat zij het document kunnen aanvullen en/of aanpassen. Wat je dan wel mist is dat je dit niet in een andere tekstkleur kunt doen. Wel kunnen schrijvers ook opmerkingen plaatsen bij het document.

Badge +3

Hallo @Heidi Op het Veld je schrijft ‘Hoewel het wel mogelijk is om een pdf-bestand van het (concept) interactieve document door te sturen…..’. Hoe kun je van een interactief document dat in concept staat een pdf maken?

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Jacobine, 

  • open het conceptdocument
  • ga naar tabblad “weergave”
  • optie “afdrukken”
  • opslaan als pdf kan vervolgens via opslagicoontje en eventueel via printericoontje (“print to pdf”)

Hoop dat het zo lukt. 😊

Groet,

Heidi

Badge +3

Hallo @Heidi Op het Veld ik weet inmiddels dat het inderdaad mogelijk is zoals jij omschrijft; bedankt! (Alleen, zul je net zien, lukt het niet bij het document waarbij ik het zo wilde doen. Ik krijg een foutmelding 😏. Dus er is iets aan de hand met dit document. Heb het gemeld bij onze ict.) 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring