Vraag

Hyperlink achter afbeelding in interactief document plaatsen

  • 23 September 2020
  • 10 reacties
  • 277 Bekeken

Badge

Hoi,

 

Wij werken inmiddels geruime tijd met interactieve documenten en de gebruikers zijn erg enthousiast! Nu hebben we een wens als het gaat over het verder vergroten van het enthousiasme.

Wij zijn bezig met verschillende handleidingen voor het gebruik van 3 verschillende ECD's. Onze wens is om op een afbeelding van het betreffende ECD te klikken en doorgelinkt te worden naar het interactieve document, dat de uitgebreide handleiding van het betreffende ECD bevat. Dus, visueel, ik klik op bv. ECD de ster en in een nieuw tabblad opent de handleiding van ECD de ster. Leg ik het zo duidelijk uit?

Binnen interactieve documenten kan ik nu nog geen afbeelding toevoegen, waar in de hotspot een hyperlink gezet kan worden. 

Is er een andere manier om toch gebruik te maken van een interactief document, als verzamelpagina voor de verschillende ECD's, waarin de afbeeldingen vervolgens de link geven naar het specifieke ECD interactieve document? 

 

Dank voor de reactie!


10 reacties

Reputatie 5

Inmiddels is deze ontwikkeling beschikbaar gekomen met release 2.0.8. Zie https://update.infoland.nl/2022/03/31/interactieve-documenten-2-0-8/

@m.vangijzen het is hiermee ook weliswaar mogelijk om een hyperlink te maken naar hetzelfde document. Daarbij moet gezegd worden dat het enkel nog mogelijk is om hyperlinks te maken naar koppen 1 binnen dat document. Voor het mogelijk maken om hyperlinks te maken naar koppen 2 bestaat dit idee:

 

Voor het maken van een hyperlink naar andere onderdelen dan koppen 1 of 2 binnen interactieve documenten bestaat dit idee: 

 

Verder is het zo dat de hyperlink in dit geval hetzelfde document in een nieuw tabblad zal openen. Dat is dus nog niet de beleving zoals jij hem wenst.

Badge

@Thomas de Groot Zou het ook mogelijk kunnen zijn om een hyperlink/verwijzigen te maken naar een tekstblok verderop in het document. Dat een lezer een keuze maakt op basis van een afbeelding met hotspot en vanuit daar naar meer informatie gaat?

Reputatie 5

@Evi Mampaey, dit wordt mogelijk in de eerst volgende release van interactieve documenten: versie 2.0.8. Hiervoor is nog geen definitieve datum bepaald, maar ik verwacht dat deze in Q1 2022 wordt uitgebracht.

 

 

Vanaf de eerstvolgende release voor interactieve documenten wordt het mogelijk om in een hotspot naast tekst ook één hyperlink-knop op te nemen. Hier kun je zien hoe dat er straks uit gaat zien:

 

In welke versie is deze update beschikbaar?

Reputatie 5
Badge +6

Gaat het inderdaad weer leuker maken om met interactieve documenten verder te werken. 

Badge +1

Deze aanvulling maakt het gebruik van interactieve documenten nog mooier. Top!

Reputatie 5
Badge +8

Heel fijn dat dit straks kan, ik kijk uit naar de release van interactieve documenten!

Reputatie 5

Vanaf de eerstvolgende release voor interactieve documenten wordt het mogelijk om in een hotspot naast tekst ook één hyperlink-knop op te nemen. Hier kun je zien hoe dat er straks uit gaat zien:

 

Badge

Hallo,

 

Ik sluit hierbij aan. Wij maken gebruik van infographics om overzicht te geven over een onderwerp. Deze staan dan in  een interactief document. Bij een kilk op de hotspot staat dan basisinformatie over dit onderwerp, maar vaak is er meer achtergrondinfo beschikbaar waar ik naar door wil linken.

Reputatie 5

Hoi Anne, welkom op de community,

Fijn om te horen dat de gebruikers van je organisatie enthousiast zijn over interactieve documenten, dat ben ik ook! 

Ik heb je vraag nog niet helemaal helder. Je wil dat gebruikers op een afbeelding kunnen klikken om vervolgens naar een ander document te gaan. Zie je dan voor je dat ze op een hotspot klikken en direct naar een ander document gaan of dat er in de tekst van de hotspot een hyperlink getoond wordt waar ze dan vervolgens op kunnen klikken?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring