Opties voor kopiëren van blokken in interactieve documenten uitbreiden

  • 23 September 2020
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Aansluitend bij bovenstaande heb ik 2 wensen:

  • Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om blokken te kopiëren naar een willekeurige plek in het document (nu komen ze standaard onderaan te staan, bij een lang/complex document moet je dan veel slepen).
  • Is het mogelijk om bij het kopiëren een optie te kiezen waarbij je de voorwaarden niet kwijt raakt?

7 reacties

Reputatie 5

Hallo Marit,

  • Ik begrijp je probleem wel, maar zie niet direct een oplossing die ook eenvoudig in het gebruik is. Omdat je meerdere blokken tegelijkertijd kunt kopiëren en deze blokken op verschillende plekken in het document kunnen staan hebben we gekozen om de kopieën altijd om op één plek te plaatsen. Heb je zelf een idee hoe het voor jou prettiger zou kunnen werken? Kun je eens omschrijven hoe het er dan uit zou kunnen zien?
  • Voorwaarden kopiëren is niet zondermeer mogelijk. Ze worden nu niet gekopieerd omdat het complexer is dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Stel je hebt blok A, B en C. Blok wordt B voorwaardelijk getoond op basis van keuzes in blok A en blok C wordt voorwaardelijk getoond op basis van keuzes in blok B. Als je blok B en C dan kopieert, moeten de voorwaarden van blok C dan nog verwijzen naar blok B of naar de kopie van blok B? We hebben daarom bewust gekozen om de voorwaarde niet mee te kopiëren. Daar komt nog bij dat we het niet logisch vinden dat je precies dezelfde voorwaarden wil voor het gekopieerde blok als voor het originele blok. We gaan er vanuit dat je sowieso de voorwaarden wil wijzigen.
Badge +2

als ik dan al het voorgaande gelezen hebbende een blok wil kopiëren om het toch tweemaal te gebruiken in een document (de topic) worden de hyperlinks in dat blok niet gekopieerd. Is dat evenals het niet kopiëren van de voorwaarden ook een bewuste keuze ?

Reputatie 5

@f.olislagers, ik heb het zojuist getest en bij mij werkt het wel. Ik heb van je vraag een servicedeskmelding aangemaakt zodat zij kunnen kijken wat het probleem is.

Badge +2

@Thomas de Groot , Vreemd, als ik het nu test ( met IE en met Chrome) doen ze het wel. Zelf als ik in het document een link kopieer en de melding krijg dat ik alleen tekst kan kopiëren doet de link het toch.

Badge

Aanvullend op deze vraag:

 

Wij hebben grote behoefte om blokken te kunnen kopieëren naar andere interactieve documenten. 
Wij maken veel instructiemateriaal waarin we soms een blok uit instructie 1 willen hergebruiken in instructie 2.

Nu moeten we het hele blok opnieuw aanmaken en dit kost erg veel tijd. 
Is er een werkwijze hiervoor die ik over het hoofd zie?

Hallo @Ericaberghout,

Om blokken in meerdere documenten te kunnen gebruiken (kopiëren), dan denk ik aan een soort “blokken” bibliotheek, een bibliotheek met interactieve elementen.

Zou je hiervoor een idee kunnen toevoegen? https://community.infoland.nl/ideas

 

Badge

Gedaan! 
Bij deze de link, kunnen jullie stemmen!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring