Vraag

iProva Search app - Notificaties

  • 1 April 2020
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Op dit ogenblik komen in de iProva Search app onder “Notificaties” enkel de recent gepubliceerde documenten te staan waar bij de eigenschappen van het document in iProva werd aangevinkt dat ze als Nieuwsbericht getoond worden op het startportaal.

Bij raadplegen van de app vind je als eindgebruiker nu niet snel de meest recent gepubliceerde documenten terug.

Het zou handig zijn moest je bij de eigenschappen van een document naast “bericht op ‘Nieuws’ paneel op startportaal” ook de mogelijkheid hebben om “bericht bij notificaties in app”  te kiezen met de mogelijkheid om het eveneens weer te verwijderen.  

 

 

Een 2de handigheid zou zijn wanneer je een vooraf in te stellen periode kan kiezen hoelang de documenten getoond mogen worden.  Dit zowel voor nieuwspaneel startportaal als notificaties bij app.

 

Heeft er nog iemand een wens in deze zin of tips?


3 reacties

Hoi @Els,

Voor de recente documenten zou je een aparte verzameling kunnen maken. Je maakt dan een verzameling voor ‘documenten op basis van een filter'. De filterregel kan dan bijvoorbeeld zijn:

Publicatiedatum > (huidige datum - 8 dagen)

In deze verzameling zitten dan alle documenten die de laatste 7 dagen zijn gepubliceerd. De verzameling kun je dan koppelen aan de app.

 

Over de periode dat nieuwsberichten blijven staan, lees je meer in dit topic.

Reputatie 5
Badge +6

Dag Inge

Dank voor uw reactie.

Het probleem zit niet in het overzicht van recente documenten, hiervoor heb ik enkele rapporten aangemaakt die de gebruikers kunnen raadplegen via Mangamentinformatie van het startportaal.

Ook de datum voor plaatsen van Nieuwsberichten kan inderdaad aangepast worden naar wens.

Wat ik in mijn bovenstaande vraag eigenlijk bedoel is of het niet mogelijk is om via de eigenschappen van een document in iDocument in te stellen dat Nieuw gepubliceerde documenten in iDocument in de app iProva Search onder de notificaties terecht komen gedurende een zelf in te stellen periode met de mogelijkheid om het document ook weer te verwijderen cfr. de instellingen voor ‘Nieuws’ paneel op startportaal”.

Ik heb de app gelanceerd in onze instelling en merkte op dat enkel het document waarbij ik had ingesteld dat het op het startportaal van iProva onder Nieuwsberichten diende te komen in de notificaties van de app verscheen en niet alle documenten die ik gisteren gepubliceerd heb.

Bij gebruik van de app zou het handiger zijn voor de eindgebruiker dat hij kan bekijken welke nieuwe documenten er zijn bijgezet (hier is geen rapport dat kan getoond worden).  

Bij raadplegen van de app is  het nu niet te merken welke documenten recent zijn bijgevoegd bij het scrollen tussen de documenten gezien deze alfabetisch gerangschikt zijn  (er staat ook geen publicatiedatum bij de documenten op de app).

Nieuwe documenten zouden beter opgemerkt worden wanneer deze onder notificaties zouden kunnen verschijnen.

Vriendelijke groeten

Els

 

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Inge

Nog graag even meegeven dat ik uw tip heb toegepast en een verzameling heb aangemaakt met filter (Veld Publicatiedatum is gelijk aan huidige datum + 0 dagen) en Veld Map is gelijk aan 'COVID-19'.  Op dit ogenblik is dit zeker al een grote meerwaarde voor onze app-gebruikers.  Zo is dagelijks overzichtelijk welke documenten  zijn bijgekomen voor dit thema.

Alvast dank voor dit alternatief !

Ben echter ook benieuwd of er meer vraag is naar mijn bovenstaande wens.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring