Beantwoord

Kun je documenten van het type proces tonen in de Zenya Search app?


Reputatie 3
Badge +7
Klopt het dat je in de Search app geen documenten uit iDoc/iProcess kunt tonen van het type proces? Ik ben juist bezig om allerlei documenten (Word of pdf) om te zetten naar proces, zodat er minder tekst doorgenomen hoeft te worden en mensen eerder zien wat er in het proces van hen verwacht wordt. Nu attendeerde ik gisteren een collega op de app, maar toen merkte ik dat de nieuwe, in iProcess gemaakte procesbeschrijvingen niet zichtbaar werden in de app.

Als dit niet kan, betekent dit dat ik elk proces eerst apart als afbeelding in een Word-document moet plaatsen, wat me niet heel efficiënt voorkomt. Alvast bedankt!
icon

Antwoord op het topic hleijen 14 March 2023, 14:17

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hallo, dat klopt inderdaad, hier kun je dat lezen :
https://community.infoland.nl/faqs-en-how-to-s-7/veelgestelde-vragen-over-de-iprova-search-app-49

Groet, Emile Korver

Reputatie 5

Hoi @k.prins,
 

...zodat er minder tekst doorgenomen hoeft te worden en mensen eerder zien wat er in het proces van hen verwacht wordt.

 


Dit is precies een van de redenen dat we interactieve documenten gemaakt hebben. Daarin bieden we mogelijkheden om binnen één document informatie op verschillende niveau's aan de lezer aan te bieden. Die kan vervolgens zelf bepalen welke informatie relevant is welk detailniveau gewenst is.

Je zou bijvoorbeeld een plaatje met hotspots kunnen gebruiken waarbij je in de hotspots gedetailleerdere informatie toont. Met keuzeknoppen zou je een lineair proces in duidelijke stappen kunnen benoemen en vervolgens binnen de content van een keuzeknop met tekst, afbeelding en/of video's detailinformatie tonen.

In dit topic zie je hiervan enkele praktijkvoorbeelden om je te inspireren.
De kracht van interactieve documenten: Voorbeelden uit de praktijk

Ik ben heel benieuwd of dit een mogelijke oplossing voor je zou zijn. Interactieve documenten worden wel in de search app getoond.

 

Reputatie 3
Badge +7
Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp dat er wel aan gewerkt wordt, maar dat het nog een uitdaging is om het beeld van een procesbeschrijving passend en leesbaar op een smartphone te kunnen tonen.

@Thomas de Groot Kun je in de interactieve documenten ook taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden invoegen, zoals in processen? Ik vind juist de meerwaarde van iProcess, dat je in het proces zelf TVB's kan weergeven en ook overkoepelend kan weergeven welke TVB's er horen bij een bepaalde functie. Ik snap dat je in interactieve documenten kan aangeven wie verantwoordelijk is, gewoon in tekst, maar dan komt het niet in die overall weergave terug. Ik ontkom er dus waarschijnlijk niet aan om twee soorten documenten te hebben, áls ik ook de Search App optimaal wil gebruiken: één (al dan niet interactief) document waarin de informatie in hapklare brokken weergegeven wordt en één procesbeschrijving waarin de TVB's worden weergegeven. Klopt mijn beeld?

Groeten, Katrijn
Reputatie 5
@k.prins Jouw beeld klopt. De functionaliteit zoals je die hierboven beschrijft is echt iProces functionaliteit en zal niet in die vorm terugkomen in interactieve documenten. Voor het weergeven van hapklare blokken blijft een interactief document een doeltreffend middel denk ik.
Reputatie 2
Badge +6

Dag allen, 


Is er inmiddels al meer bekend over of processen zichtbaar gaan worden in de app? Nu wij het gebruik binnen de organisatie aardig stimuleren, krijgen wij van gebruikers vaak terug dat zij het vervelend vinden dat de processen niet zichtbaar zijn. Wij zijn ook aan het experimenteren met interactieve documenten, alleen hebben die niet dezelfde functie als processen. 

Reputatie 6

Hoi @bmollema,

Op dit moment is er nog niets over bekend. Het lastige is dat je een proces - zeker als je er bij het tekenen geen rekening mee houd - heel moeilijk kan weergeven op een klein scherm. Met andere woorden: we snappen de vraag, maar zijn nog op zoek naar hoe we dit ook kunnen vertalen naar een vlotte werking.

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Koen Sterken 


Bedankt voor je antwoord. Goed om te horen dat jullie in ieder geval zoekende zijn. Hoe zit dat op de iPad? Die hebben natuurlijk een iets groter scherm, waar het misschien wel sneller leesbaar is?

 

 

Reputatie 2
Badge +4

De laatste reactie op bovenstaand topic dateert alweer van een jaartje geleden. Het wordt bij ons nog steeds als een gemis ervaren dat processen niet getoond kunnen worden in de search app.
Zeker op een tablet / iPad heeft dat absolute meerwaarde.

Is dit punt nog onder de aandacht?

Reputatie 6

We zijn het nog niet vergeten, maar de techniek is de uitdaging. Wij gebruiken de html-weergave van Visio om het proces te tonen, en die laat zich absoluut niet makkelijk modificeren dat het geschikt is voor kleine apparaten of touch. We hebben dus helaas niet alles in eigen hand.

Reputatie 6
Badge +7

Update:
We hebben recent een wijziging doorgevoerd, waardoor processen nu toch beschikbaar zijn in de Zenya Search app.   


De oplossing die we nu doorgevoerd hebben, is niet de ultieme oplossing voor het visualiseren van processchema's op een klein scherm. Dat blijft - zoals @Koen Sterken eerder schetste - een hele uitdaging.  
Wat we nu hebben gedaan, is zorgen dat het proces in elk geval in leesbare vorm beschikbaar is op mobiel. We serveren in de app niet de reguliere weergave van het proces, maar een PDF met de print-weergave van het proces.  Dat heeft als nadeel dat je de interactiviteit mist, maar heeft als voordeel dat je door het PDF formaat eenvoudig kan inzoomen en bewegen door processchema's.

 


We hebben dit in gang gezet, omdat steeds meer organisaties de Zenya Search app inzetten, en ook een rol geven als noodvoorziening. Het is dan belangrijker dát processen beschikbaar zijn, dan dat ze in optimale vorm beschikbaar zijn. 

 

Dit is inmiddels live op Zenya SaaS. Voor Zenya on-premise klanten zal dit onderdeel zijn van Zenya versie 6.4.1.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring