Beantwoord

Dataverlies kaartenbak na het uit dienst gaan van werknemers

  • 15 February 2024
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

Beste collega’s,

 

In ons klinisch laboratorium maken we gebruik van kaartenbakken om opleidingen te registreren van onze laboranten. Alles werkt prima totdat er laboranten uit dienst gaan. Hierna verdwijnt er uit deze kaartenbak informatie die we voor wetgeving en auditdoeleinden verzamelen.

 

Het probleem dat optreedt is dat de namen van de laboranten verdwijnen en vervangen worden door een streepje (zie hieronder).

 

Hoe kunnen we dit vermijden? Kan de naam van deze persoon niet in het grijs verschijnen, zodat we weten dat deze niet meer werkzaam is, maar dat we de informatie toch kunnen behouden?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Met vriendelijke groeten,

Alexander Kotenko

Kwaliteitsverantwoordelijke klinisch laboratorium 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 5 March 2024, 13:49

Bekijk origineel

2 reacties

Bij velden van het type 'Gebruiker' worden gebruikers die verwijderd worden weggehaald als waarde bij dit veld. Dit is niet alleen bij kaartenbakken zo, maar bijvoorbeeld ook bij een veld voor documenten.
In jullie scenario pakt dat vervelend uit, er zijn echter ook scenario's waarbij het bij een veld erg storend kan zijn dat gebruikers die niet meer in dienst zijn nog steeds worden getoond.

Beste Alexander,

Ik zet je vraag door naar de servicedesk zodat zij kunnen onderzoeken of dit een bug kan zijn.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring