Skip to main content

Ik ben benieuwd of iemand een kaartenbak gebruikt voor de bevoegdheden van medewerkers. Zo ja, hoe hebben jullie dit dan vormgegeven?

 

Ik ben benieuwd!

 

Hallo @Sigrid ,

Wat bedoel je met bevoegdheden?

Heb je het over een privacy beleid waarin staat wie welke rol heeft bij de omgang met persoonsgegevens (verwerkingsregister)?


Nee het is meer de bevoegdheid van medewerkers t.a.v. werkzaamheden die ze mogen uitvoeren.

Na een inwerkperiode raken medewerkers bevoegd voor handelingen/werkzaamheden. Ik vroeg mij af in hoeverre we voor de vastlegging en voornamelijk het gemakkelijk terug kunnen vinden hiervoor gebruik kunnen maken van een kaartenbak.


Hallo @Sigrid,

Je hebt het over competentiemanagement.
Via jullie accountmanager (Gertjan Baarda) heb ik begrepen dat hij een case m.b.v. FLOW kent (voorheen iTask of Melden & Analyseren) die wellicht interessant kan zijn. Zelf ken ik deze case niet. Het beste kun je eens contact opnemen met hem.


Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij hebben dit benoemd onder training, maar is gelijk aan de vraag van Sigrid. Nu doen wij dit beheer in excel. Dus ook nieuwsgierig naar de flow.


Hallo,

 

ik ben hier ook benieuwd naar. Wij deden dit in een sharepoint-omgeving, maar willen dit ook integreren in Zenya.


@Gertjan Baarda ken jij een voorbeeld?


Als accountmanager van de medische labs kom ik deze vraag vaak tegen.

Recent heb ik een flow ontworpen om competenties te gaan beheren in Zenya FLOW. Plat geslagen gaat het als volgt:

  1. De medewerker legt zelf een medling in, kiest een competentie waarvoor hij/zij bevoegd wilt zijn en selecteert een collega/vakspecialist die het gaat beoordelen.
  2. De collega/vakspecialist vult na akkoord een actieformulier in en de flow komt in een status ‘competent’
  3. Na een bepaalde periode schiet de melding automatisch terug om gaat en laat de medewerker zich opnieuw weer beoordelen

Deze manier heeft enkele voordelen:

  • Eigenaarschap/verantwoordelijkheid ligt bij de medewerker zelf 
  • Betreffende competentie kan van alles zijn (werkplek, SOP, procedure etc.) 
  • Zeer goede rapportages, in realtime te zien wie waarvoor competent is
  • Competenties ‘verlopen’ vanzelf
  • Via rapportages kan rekening gehouden worden met langetermijn planningen t.b.v. bijvoorbeeld beschikbaarheidsdiensten. (lees: wie is er over 3 mnd competent?)

Als je meer wilt weten dan verneem ik het graag en kan ik via Teams een demo geven.

@R. Overes @Sara Moons 

#competentiemanagement #ISO15189 #15189

 


Als accountmanager van de medische labs kom ik deze vraag vaak tegen.

Recent heb ik een flow ontworpen om competenties te gaan beheren in Zenya FLOW. Plat geslagen gaat het als volgt:

  1. De medewerker legt zelf een medling in, kiest een competentie waarvoor hij/zij bevoegd wilt zijn en selecteert een collega/vakspecialist die het gaat beoordelen.
  2. De collega/vakspecialist vult na akkoord een actieformulier in en de flow komt in een status ‘competent’
  3. Na een bepaalde periode schiet de melding automatisch terug om gaat en laat de medewerker zich opnieuw weer beoordelen

Deze manier heeft enkele voordelen:

  • Eigenaarschap/verantwoordelijkheid ligt bij de medewerker zelf 
  • Betreffende competentie kan van alles zijn (werkplek, SOP, procedure etc.) 
  • Zeer goede rapportages, in realtime te zien wie waarvoor competent is
  • Competenties ‘verlopen’ vanzelf
  • Via rapportages kan rekening gehouden worden met langetermijn planningen t.b.v. bijvoorbeeld beschikbaarheidsdiensten. (lees: wie is er over 3 mnd competent?)

Als je meer wilt weten dan verneem ik het graag en kan ik via Teams een demo geven.

@R. Overes @Sara Moons 

#competentiemanagement #ISO15189 #15189

 

@Gertjan Baarda : we hebben wel interesse om hier meer over te weten via een demo (Teams), laat maar weten wat voor u past, bedankt!


@Gertjan Baarda 

Ik heb hier ook wel interesse in. Graag hoor ik van je! 

Alvast bedankt.


@Gertjan Baarda

Ik heb hier ook wel interesse in. Graag hoor ik van je! 

Alvast bedankt.

Ik neem contact met je op!


Als accountmanager van de medische labs kom ik deze vraag vaak tegen.

Recent heb ik een flow ontworpen om competenties te gaan beheren in Zenya FLOW. Plat geslagen gaat het als volgt:

  1. De medewerker legt zelf een medling in, kiest een competentie waarvoor hij/zij bevoegd wilt zijn en selecteert een collega/vakspecialist die het gaat beoordelen.
  2. De collega/vakspecialist vult na akkoord een actieformulier in en de flow komt in een status ‘competent’
  3. Na een bepaalde periode schiet de melding automatisch terug om gaat en laat de medewerker zich opnieuw weer beoordelen

Deze manier heeft enkele voordelen:

  • Eigenaarschap/verantwoordelijkheid ligt bij de medewerker zelf 
  • Betreffende competentie kan van alles zijn (werkplek, SOP, procedure etc.) 
  • Zeer goede rapportages, in realtime te zien wie waarvoor competent is
  • Competenties ‘verlopen’ vanzelf
  • Via rapportages kan rekening gehouden worden met langetermijn planningen t.b.v. bijvoorbeeld beschikbaarheidsdiensten. (lees: wie is er over 3 mnd competent?)

Als je meer wilt weten dan verneem ik het graag en kan ik via Teams een demo geven.

@R. Overes @Sara Moons 

#competentiemanagement #ISO15189 #15189

 

@Gertjan Baarda : we hebben wel interesse om hier meer over te weten via een demo (Teams), laat maar weten wat voor u past, bedankt!

Gertjan,

Bij ProQares hebben we hier ook interesse in. Kan je wellicht contact met me opnemen? Wellicht kunnen we via Teams iets doen of kan je een voorbeeld flow opsturen?

Alvast bedankt!


@Gertjan Baarda 

Ik maakte voor ons (Klinisch Labo Jessa Ziekenhuis) een soortgelijke flow, maar ben nu nog op zoek naar mogelijkheden om:

  1. Medewerkers gericht te laten weten welke competenties ze moeten behalen
  2. Opvolgen of medewerkers hiermee bezig zijn om ze indien nodig te kunnen aansporen.

Iemand hierin tips?

Alvast bedankt!


Dag Jasmien,

 

Fijn om te horen dat jullie de competenties van de labomedewerkers reeds ondergebracht hebben in een flow in Zenya. 

Afhankelijk van de inrichting van jullie workflow kan je ervoor opteren om per competentie die een medewerker moet behalen een melding te starten (of hiervoor een specifieke startdatum in te stellen). Zo hebben zij toegang tot hun meldingen/ competenties afhankelijk van welke rol zij in deze flow gaan opnemen (melder, coördinator, lezer,...).

Op iedere statusovergang zou je ook bepaalde deadlines kunnen instellen zodat je kan opvolgen of medewerkers gericht en tijdig aan de slag zijn gegaan met hun competenties. Daarnaast kunnen filters jullie ook helpen om snel een overzicht te krijgen van welke medewerkers aangespoord dienen te worden om met hun competenties aan de slag te gaan.

 

Mocht je hier bijkomende vragen over hebben, dan wil ik gerust eens meekijken naar de bouw van jullie flow.

 

Groetjes, Ellen