Skip to main content

Hoi,

In de nieuwe weergave van de kaartenbak kaarten (en ook bij het aanmaken van een nieuwe kaart of het kopiëren van een bestaande kaart) is het toevoegen van een hyperlink in een kaartenbak veld in mijn mening erg achteruit gegaan.

Voorheen in de oude weergave van de kaartenbak kwam je bij het gebruik van het knipje link toevoegen uit in de hyperlink wizard, hiermee kon je op een makkelijke manier de link naar items (documenten, kaarten, portalen, meldingen, rapporten, risico's etc.) in Zenya toevoegen:

Oude weergave kaartenbak en Hyperlink Wizard

In de nieuwe weergave van de kaartenbak krijg je alleen de morgelijkheid om een URL te plakken. Dit betekend dat je dus een tweede scherm/tabblad moet gebruiken om via de hyperlink maken module een hyperlink te maken, en die weer in het URL veld de plakken, dit kost meer werk.

Nieuwe weergave kaartenbak en hyperlink

Wij hebben dus sterk de voorkeur om de oude hyperlink wizard weer terug te brengen

Hoi Annette,

In de oude weergave zie ik in een veld van type ‘Tekst met opmaak’ geen knopje om een hyperlink toe te voegen. Kun je aangeven waar je dat knopje eerder had?

Hoi Inge, dat ligt aan de instellingen/eigenschappen van je veld. Bij de opties kun je “Hyperlink toestaan”

dan krijg je het knopje (bij zowel de oude als de nieuwe weergave) om een hyperlink toe te voegen

Hoi Annette,

Die optie had ik inderdaad niet aanstaan. Mogelijk gaat het hier dan om een bug, ik ga je vraag daarom doorzetten naar de servicedesk.

Dit betreft een bug met nummer 69227
Als je Servicedesk contactpersoon bent, dan kun je deze bug inzien via my.infoland.eu onder Support > Bug overzicht.

Als je organisatie hinder ondervindt van deze bug, dan kun je dat kenbaar maken via de "Melden”-knop bij de bug.
Er wordt dan automatisch een ticket bij onze Servicedesk aangemaakt. Als de bug wordt opgelost, dan wordt je hierover geïnformeerd via het ticket.

Reageer