Vraag

Jaarlijks evalueren van 'approved suppliers' (kaartenbak) zonder CHECK vragenlijsten: wat zijn de mogelijkheden?

  • 8 March 2023
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Badge +5

Wij maken gebruik van de kaartenbak voor een overzicht van ‘approved suppliers'.

Deze worden jaarlijks geëvalueerd tijdens een review. Op dit moment hebben wij nog niet de module CHECK, daarmee zouden we waarschijnlijk makkelijk een vragenlijst uit kunnen sturen naar de medewerkers.

 

Zijn er ook mensen die de flow ipv de kaartenbak hiervoor gebruiken? Het gaat mij dan ook om het toevoegen van een nieuwe leverancier, die goedgekeurd moet worden. Hoe doen andere dit via Zenya? In de kaartenbak heb ik namelijk alleen de optie om de leverancier erbij te zetten (en details in te vullen), maar er is geen route van reporter (bv lab) naar QA / Lab Manager om de supplier te beoordelen voordat deze op de lijst komt. Dit kan uiteraard worden meegenomen tijdens de review, maar dan zo er maar 1x per jaar mogelijkheid zijn om een nieuwe leverancier toe te voegen.

 

Dank!

Roka


1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

@R. Overes 

Ik geef maar gelijk antwoord op de twee vragen die ik hierin denk te lezen:

  1. Het jaarlijks evalueren van approved suppliers. Dat zou eventueel al kunnen via een jaarlijks terugkerende taak vanuit een taakschema, waaraan je vervolgens een verslag van de evaluatie toevoegt (als je geen CHECK vragenlijst hebt). Beschikken jullie wel over de mogelijkheid om taakschema's aan te maken?
  2.  Beoordelen van nieuwe leveranciers zou via FLOW kunnen. Je laat medewerkers een meldformulier invullen met gegevens van de nieuwe supplier. Deze aanvraag wordt dan beoordeeld in FLOW. Als de supplier goedgekeurd wordt, dan voegt de beoordelaar de kaart direct toe aan de kaartenbak. Of je stuurt vanuit FLOW een actiepunt uit naar de kaartenbak beheerder om de kaart toe te voegen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring