Vraag

Kaart in zijn geheel exporteren als .xml

  • 10 March 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Is het mogelijk om een kaart uit de kaartenbak te exporteren, zodat een ander deze weer kan importeren en rechtstreeks dezelfde inrichting kan gebruiken? Ik weet dat je de lijst met kaarten kan exporteren voor bulkimport, maar dan krijg je alleen een Excellijst met de velden en als deze dan weer geïmporteerd wordt, staan bijvoorbeeld niet alle keuzelijstjes in de kaart. Kan ik niets anders dan schermafdrukken maken van alle onderdelen van de kaart, zodat een andere organisatie dit kan overtypen? Bij vragenlijsten of kaders kun je die exporteren als .xml en dan weer importeren, waarna ze direct bruikbaar zijn, inclusief alle velden. Is er ook zo'n optie bij kaartenbakken? Ik kan het niet vinden…

 

Ik meen me te herinneren dat het wel kan, aangezien ik bij RIBW K/AM een kaart had ingericht die Leviaan ook wilde gebruiken en dat hebben we toen gedeeld. Maar misschien was dat wel via een consultant die aan de achterkant meer kan.


3 reacties

Dat kan nu inderdaad niet, je dient alle velden dan eerst zelf aan te maken.

Wellicht heeft jullie consultant dat toen voor jullie gedaan.

Reputatie 3
Badge +7

Wat is de reden dat dit niet mogelijk is? Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik in contact was met een andere organisatie en merkte dat een kaart die ik had ingericht waardevol was voor hen, en vice versa. Het is dan echt heel jammer dat je dit niet kan delen. 

 

Maar het kan dus wel door de consultant aan de “achterkant” gebeuren, of moet die dan alle velden eerst zelf aanmaken? 

Maar het kan dus wel door de consultant aan de “achterkant” gebeuren, of moet die dan alle velden eerst zelf aanmaken? 

 

Alle velden dien je dan inderdaad zelf eerst aan te maken, dat kan niet ‘aan de achterkant'.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring