Beantwoord

Kaartenbak beschikbaar maken op portaal

  • 4 September 2020
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Badge
  • Niet actieve gebruiker
  • 3 reacties

We hebben voor onze interne dokters en verpleging een kaartenbak ‘laboratoriumanalysen’ met informatie over elke parameter (afname-info zoals vb. type bloedbuis, specifieke aandachtspunten ivm bewaring en transport, duur van de analyse etc). 

Tijdens het aanvullen is de kaartenbak enkel voor het portaal van het klinisch labo beschikbaar geweest (via rechten op de kaartenbak: gebruikers labo). Nu wil ik de kaartenbak ook delen met andere portalen die samen onder de verzameling het ‘zorgdepartement’ vallen. Ik kan de kaartenbak via Verzamelingen wel in deze map Zorgdepartement zetten maar toch kunnen de verpleging de kaarten niet raadplegen. Ook de rechten op de kaartenbak had ik uitgebreid naar ‘alle gebruikers’ ipv enkel labo gebruikers.

Hoe komt dit?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 26 September 2022, 08:55

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi @TineVanbinst,

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk, zij pakken dit verder op.

Reputatie 3
Badge +7

Goedemiddag,

Ik zie dat deze melding al twee jaar geleden gedaan is en via de Servicedesk opgepakt moest worden, maar ik ben benieuwd wat de oplossing hiervoor was. 

Ik heb nu een verzameling aangemaakt van een kaartenbak “systemen en applicaties”. Als ik vervolgens de inhoud van deze verzameling check, krijg ik alleen een lijst te zien. De systemen in deze lijst zijn niet te selecteren. Gebruikers (die ik de juiste rechten heb gegeven) kunnen dus niet de informatie over de systemen openen en bekijken. Ik ga ervan uit dat ik iets verkeerd/onvolledig gedaan heb, maar ik zou graag weten hoe ik de kaartenbak op een andere manier dan via het menu links beschikbaar kan maken. Alvast bedankt voor de reactie! Groeten, Katrijn Prins

Hoi @k.prins,

Het checken van de inhoud van de verzameling geeft niet hetzelfde resultaat als wat de gebruiker op een portaal ziet.

Je kunt het volgende doen:

  • Maak een verzameling met ‘Kaarten uit een kaartenbak’ en selecteer daar de kaartenbak(ken) die je wilt tonen
  • Koppel de verzameling aan een portaal
  • Zorg dat gebruikers leesrechten hebben op de kaarten

Wanneer een gebruikers nu naar Raadplegen gaan, zien ze links de verzameling voor de kaartenbak. Wanneer ze die selecteren, verschijnen rechts de kaarten die ze vervolgens kunnen selecteren om te raadplegen.

Lukt het zo?

Reputatie 3
Badge +7

Volgens mij wel. Klopt het dat lezers dan ook alleen de kaart kunnen lezen? En werken de links die in de kaart staan dan ook? Als ik erop klik krijg ik namelijk de kaart om te bewerken, omdat ik beheerder ben. Ik kan dit natuurlijk ook aan een collega vragen, maar waarschijnlijk weet jij het ook.

Bedankt voor de input!

Wanneer je op de kaart klikt in het portaal kom je bij de details van de kaart. Je ziet daar dan alles wat je met je rechten mag zien en kan alle acties uitvoeren waarvoor je rechten hebt. Gebruikers met enkel leesrechten kunnen alleen raadplegen, afdrukken, markeren voor verwijderen en verzoek tot wijziging indienen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring