Skip to main content

Wat opvalt in de nieuwe kaartenbak is dat ondanks deze kaartenbak gekoppeld is aan slechts 2 meldingstypen ik bij de kaart alle meldformulieren te zien krijg. Ook zie je niet of er al een melding is gedaan op een kaart en moet je daarvoor eerst het juiste meldformulier aanklikken om dat te zien. Het lijkt ook niet meer mogelijk om een melding direct vanaf een kaart te doen.

Vraag 1: hoe stel ik in dat alleen de gekoppelde meldformulieren zichtbaar zijn bij de kaart?

Vraag 2: is het mogelijk direct te zien of er een melding op een kaart is gedaan zonder eerst het meldformulier te hoeven aan klikken?

Vraag 3: hoe kan je een melding doen vanaf een kaart?

Het antwoord op mijn derde vraag heb ik zelf inmiddels gevonden: op de plus rechts onderin te klikken. Maar ik kan dan alle melding types kiezen en dus niet alleen de gekoppelde melding types.

Hoi Peter,

Je zou inderdaad alleen de meldformulieren moeten zien die een koppeling hebben met de kaart of kaartenbak.

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk.

Hi Peter,

Zodra er een globaal veld van het type "kaartenbak" bestaat, dan komen alle meldformulieren terug in de weergave van een kaart - zelfs als het veld niet in gebruik is bij al die meldformulieren of als je in de kaartenbak aangeeft dat de koppeling alleen voor specifieke meldingstypen geldt. Hier wordt nog aan gewerkt, in een van de aankomende minors zal dit worden opgelost.

Hallo ​@Inge Kuijpers ,

Dank voor je antwoord. Ik vroeg me ook nog af: is het mogelijk direct te zien vanuit een kaart of er een melding op een kaart is gedaan zonder eerst een gekoppeld meldformulier te hoeven aan klikken?

Hoi, 

Ik heb dezelfde vraag 2  kan het mogelijk gemaakt worde dat er een zgn. tellertje getoond wordt dat er meldingen zijn? 
In de oude weergave is dat ook niet maar het zou wel handig zijn. 

En graag snel de niet kloppende meldingstypen,-formulieren weghalen. is erg storend en lastig voor de medewerkers nu we kaartenbaken met gekoppelde meldingen komende week in productie gaan nemen. 

Groet Lia Hazen

Pathologie ZWN.

Hi Lia en Peter,

Wat betreft het aantal actieve meldingen tonen bij het overzicht van de kaart, voor nu niet, maar we zouden hier wel naar kunnen kijken wat de mogelijkheden hierin zijn.
Om hier wel een overzicht van te houden, zouden jullie hier een idee van willen aanmaken? 

Zodra er een globaal veld van het type "kaartenbak" bestaat, dan komen alle meldformulieren terug in de weergave van een kaart - zelfs als het veld niet in gebruik is bij al die meldformulieren of als je in de kaartenbak aangeeft dat de koppeling alleen voor specifieke meldingstypen geldt. Hier wordt nog aan gewerkt, in een van de aankomende minors zal dit worden opgelost.

@Inge Kuijpers kan in deze minor dan ook gerealiseerd worden dat de meldingen die gekoppeld zijn (ongefilterd) worden weergegeven op het moment dat iemand op de tekst “ Meldingen “  klikt in het menu aan de linkerkant van de pagina?

Zou fijn zijn als dit hetzelfde zou reageren als bij de tekst “ Documenten “ 

Groetjes

Annemari

@Lia Hazen en ​@Erik F,

Het idee is aangemaakt.

Inge Kuijpers schreef:

Dank voor bovenstaande quote.

Heb het kaartenbak veld "Naam apparaat” aangepast in niet meer globaal en inderdaad nu wordt in de Kaartenbak apparatuur alleen het meldformulier getoond waarin we deze kaartenbak koppeling gebruiken. 

Bij een andere kaartenbak met “Leveranciers” kan ik dat niet toepassen want deze koppeling zit in meerdere meldingstypen. 

Groet Lia Hazen

Reageer