Skip to main content

Is het mogelijk om een notificatie van een opmerking op een kaart ook naar de verantwoordelijke van een kaart te sturen en niet enkel naar de kaartenbakbeheerder?

Ter voorbeeld: we hebben een kaartenbak met al onze apparatuur. Al deze appartuur hebben een andere verantwoordelijke, maar we hebben ervoor gekozen om de kaartenbak maar door 1 iemand te laten beheren zodat bv. de nummering van de apparatuur juist gebeurt. Als iemand via een opmerking aangeeft dat het toestel niet meer goed werkt, krijgt de kaartenbakbeheerder hierover een mail, maar de verantwoordelijke van dat toestel niet. Terwijl het wel handig zou zijn dat de verantwoordelijke ook ingelicht wordt.

 

Dankjewel om mij weer wat meer inzicht te geven in iProva!

Hoi @smoorken,

Alleen de beheerder ontvangt een notificatie. Waarschijnlijk is de ‘verantwoordelijke’ een gebruiker die je via een eigen veld bij de kaart toevoegt?

  • Wat misschien een oplossing is, is om bij de eigenschappen van de kaartenbak aan te geven dat je rechten per kaart wilt kunnen instellen. Je kunt dan als beheerder de ‘centrale beheerder’ bij elke kaart toevoegen en de ‘verantwoordelijke’ als extra beheerder bij de kaarten waar deze verantwoordelijk voor is. Ze zullen dan allebei een notificatie ontvangen.
     

     

  • Een andere oplossing is de storing/opmerking te laten melden via een ‘Melding', dus via een meldformulier. Op dit formulier kan de melder dan de kaart kiezen waarover de melding gaat en kun je daarna een e-mail laten sturen naar de verantwoordelijke. Je leest daar meer over in deze training.

Hoi @smoorken,

Alleen de beheerder ontvangt een notificatie. Waarschijnlijk is de ‘verantwoordelijke’ een gebruiker die je via een eigen veld bij de kaart toevoegt?

  • Wat misschien een oplossing is, is om bij de eigenschappen van de kaartenbak aan te geven dat je rechten per kaart wilt kunnen instellen. Je kunt dan als beheerder de ‘centrale beheerder’ bij elke kaart toevoegen en de ‘verantwoordelijke’ als extra beheerder bij de kaarten waar deze verantwoordelijk voor is. Ze zullen dan allebei een notificatie ontvangen.
     

     

  • Een andere oplossing is de storing/opmerking te laten melden via een ‘Melding', dus via een meldformulier. Op dit formulier kan de melder dan de kaart kiezen waarover de melding gaat en kun je daarna een e-mail laten sturen naar de verantwoordelijke. Je leest daar meer over in deze training.

Hi @Inge Kuijpers ,

 

Bij deze laatste optie, is het dan mogelijk om Opmerking plaatsen, Markeer voor verwijdering en Verzoek tot wijziging indienen voor deze kaartenbak uit te zetten? Ik vermoed dat de gebruikers namelijk niet de stap naar de meldingen module zullen nemen, als ze direct bij de desbetreffende kaart een wijzigingsverzoek kunnen indienen.

 


Hoi @Peter, het is niet mogelijk om deze opties uit te zetten.


Reageer