Je kunt kaarten als losstaande registratie gebruiken, maar het is nóg krachtiger om kaarten te koppelen aan andere iProva-entiteiten zoals meldingen, documenten of vragenlijsten.
In dit artikel gaan we in op de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf een kaart een melding te kunnen doen.
Denk bijvoorbeeld aan het melden van een storing of defect aan een apparaat.
Instructie
Voorbereiding
- Ga naar de betreffende kaartenbak
- Klik op Eigenschappen openen
- Ga naar het tabblad Koppelingen
- Klik op Wijzigen
- Zet de instelling '' is beschikbaar als veldtype voor nieuwe meldingvelden:' op Ja.
- Kies vervolgens het meldingstype waarin je wilt kunnen melden vanaf dit type kaart.
- Stel in welke velden van de melding je graag wilt laten zien bij de kaart. Bijvoorbeeld het unieke nummer, de melddatum en de status van de melding.
- Klik op OK om de instellingen op te slaan.
- Ga nu naar Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingstypen en open het betreffende meldingstype.
- Open het tabblad Velden.
- Maak een nieuw veld aan. Bij Veldtype kies je het veldtype wat de naam heeft van jouw kaartenbak. Er staat dan bijvoorbeeld "Apparaat (Kaartenbak)".
- Stel het veld naar wens in.
- Plaats het nieuwe veld op het meldformulier en sla het meldformulier op.
In gebruik
Je zult nu bij iedere kaart een extra tabblad
Meldingenzien.
Je ziet hier de meldingen die gedaan zijn en betrekking hebben op dit apparaat.
Je ziet nu ook de knop
Nieuwe melding invullenwaarmee je direct een nieuwe melding kunt gaan doen over dit apparaat. Het zal je opvallen dat bij het invullen van het meldformulier al voor je ingevuld is over welk apparaat het gaat.