@AnneTuin
Ik zoom even uit. Ik denk dat dit belangrijke aspecten zijn voor de keuze tussen 1 kaartenbak of meerdere onderling gekoppelde kaartenbakken:
1 Verminder je beheerlast op het onderhoud van kaarten
Als je bij het registreren van gegevens / kaarten verwacht dat een deel van de inhoud identiek is op meerdere kaarten, dan kun je voor het identieke deel een eigen kaartenbak aanmaken.
Voorbeeld:
- Je hebt een kaartenbak met meerdere contracten bij dezelfde leverancier
- Je hebt kaartenbak met meerdere apparaten van dezelfde leverancier
- Je hebt een kaartenbak met meerdere contactpersonen bij dezelfde leverancier
Dan is het m.i. handig om iedere specifieke leverancier 1x te registreren in een eigen kaartenbak en vervolgens die specifieke leverancier in te vullen bij contracten, apparaten en contactpersonen van die leverancier.
Voordeel: als de gegevens van de leverancier veranderen (de naam van je leverancier verandert bijvoorbeeld van Infoland BV naar Zenya, ik zeg maar wat), dan hoef je dat maar 1x aan te passen!
2 Je stelt rollen en rechten in per kaartenbak
Alle kaarten in 1 kaartenbak betekent in de basis 1 rechten-/rollenverdeling voor alle kaarten in die kaartenbak. Door meerdere kaartenbakken aan te maken kun je de rechten-/rollenverdeling veel beter benoemen.
Aanhakend op jouw voorbeeld: misschien worden Ketenpartners door andere personen beheerd dan Leveranciers? Of mogen alle medewerkers wel de ketenpartner kaarten zien, maar mogen de leverancier kaarten maar door een beperkte groep gelezen worden.
3 Hoe ga je de kaartenbak inzetten?
Per kaartenbak kun je aangeven in welke module je die gaat gebruiken. Paar voorbeelden die aanhaken op mijn eerdere voorbeeld:
- Taakschema met een jaarlijks terugkerende taak om contracten na te kijken en te beslissen of je ze wel of niet verlengt
- Meldformulier om storingen aan apparatuur te registreren
- Vragenlijst als onderhoudschecklist op apparatuur
- Contactpersonen en Leverancier administratie door je CRM medewerkers
Als iemand nog andere bepalende factoren weet in de keuze tussen kaartenbakken samenvoegen of juist opsplitsen, voel je dan vrij om die hier te delen!
Dankjewel! Ik hou het zoals we nu hebben; meerdere kaartenbakken. De argumenten die je hierboven beschrijft zijn voor mij heel helder.
Dankje!