Skip to main content

Ik probeer risico's in te voeren bij bedrijfsmiddelen in een kaartenbak. In de nieuwe (en oude) kaartweergave komt de melding dat er geen risico's zijn waar ik rechten op heb, terwijl ik coördinator ben en volgens mij rechten heb op alle risico's die in het systeem staan. Ik heb een testrisico aangemaakt waarin het betreffende bedrijfsmiddel vermeld staat, dus ik dacht dat ik deze in het tabblad risico bij de specifieke kaart zou zien. Moet ik in de kaartenbak zelf of in het controlsjabloon nog instellingen wijzigen om de risico's zichtbaar te maken? Ik kan de instellingen niet goed vinden. Alvast bedankt voor het antwoord!

Hoi ​@k.prins,

Je kunt risico's als volgt aan een kaart koppelen:

• Bij de kaarteigenschappen geeft je bij ‘Koppelingen’ aan dat de kaartenbak beschikbaar is als veldtype voor risico's en controls
  • In Applicatiebeheer > Risico's > Velden maak je een veld aan van het type ‘Kaartenbak’ van de betreffende kaartenbak
  • In Applicatiebeheer > Risico's > Risicosjablonen voeg je dit veld toe aan een risicosjabloon
  • Bij een risico dat gemaakt is met dit sjabloon, vul je in het kaartenbakveld de kaart(en) in
  • Daarna is dit risico gekoppeld aan de de kaart en zie je dit bij ‘Risico's’ bij de kaart

Gelukt! Bedankt voor de snelle reactie!

Reageer