Skip to main content

Ik heb een kaartenbak met apparatuur en een met leveranciers.

Kan ik in een kaart van appartuur als ik de leverancier als veld opneem ook het telefoonnummer dat bij die leverancier in de kaartenbak leveranciers staat automatisch in die kaartenbak als veld ingevuld krijgen?

Hoi @Schoen,

Wanneer je de leverancier toevoegt als veld en je bij de eigenschappen van een apparaat met de muis over de leverancier beweegt, zie je alle gegevens van de leverancier en bijvoorbeeld ook het telefoonnummer:

Ook wanneer het apparaat ergens is gekozen als veld, kun je met de muis over het apparaat bewegen om de eigenschappen te zien. Als je dan ook weer over de leverancier beweegt, zie je vervolgens de eigenschappen van die leverancier.

Goedemiddag,

In de nieuwe kaartweergave van de kaartenbakken kan ik niet vinden hoe ik een nieuwe gekoppelde kaart kan aanmaken. Ik heb een kaartenbak met bedrijfsmiddelen en een kaartenbak met leveranciers. Als ik een nieuw bedrijfsmiddel invoer, zit daar meestal ook een nieuwe leverancier bij. In de oude kaartweergave staat er een + waarmee ik een nieuwe leverancier kan toevoegen. Die zie ik in de nieuwe weergave niet. Kijk ik met mijn neus of kan dit in de nieuwe weergave niet meer? Dat zou wel erg jammer zijn...

Beste ​@k.prins ,

Zodra je een kaart opent, vervolgens naar het gekoppelde kaartenbak veld gaat en klikt op het vergrootglas komt er een zoekvenster.
Rechtsonderin van deze pop-up zie je een '+’ staan om een nieuwe kaart aan te maken (zie foto):

Dag Erik,

Ah, dat moet je dan net even weten. Minder intuïtief dan ik verwachtte. Die had ik dus nog niet geprobeerd. Sowieso vind ik het jammer dat je bij het kiezen uit een lijst niet gewoon ook kan typen en met Enter kan bevestigen. Je moet klikken en op Bijwerken klikken. Bij het bijwerken van veel kaarten (waar ik op dit moment mee bezig ben) zijn dat veel “kliks”. Maar dat is een ander onderwerp. 

Bedankt voor de informatie over het toevoegen van een leverancier!

Reageer