Beantwoord

Weergave kaartenbak op portaal: meerdere velden tonen waarop ook gefilterd kan worden

  • 17 March 2023
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Voor het bijhouden van contactgegevens van o.a. onze huisartsen maken wij gebruik van een kaartenbak. Wanneer we deze kaartenbak op portaalniveau laten weergeven wordt enkel de weergavenaam getoond. Er is geen mogelijkheid om ook andere velden weer te geven waarop er kan gefilterd worden (bv. groepspraktijk). Het is anderzijds wel mogelijk om de weergavenaam uit te breiden met andere velden, maar dan valt de filterfunctie weg.

Het kunnen weergeven van meerdere velden van een kaartenbak (niet enkel de weergavenaam) zou voor ons een grote meerwaarde zijn.

Johny Kyndt

AZ Zeno

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 20 March 2023, 10:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Je kunt op een portaal (of op het default portaal als je het op alle portalen wilt toepassen) instellen wat de filtermogelijkheden zijn. Daarbij kun je ook filteren op kaarten uit een kaartenbak instellen, bijv: (let niet op de onzinnige testdata)

Fitleren op status voor maatregelen staat aan

 

Badge

Bedankt voor de tip. We hadden echter reeds ontdekt dat wanneer we in de zoekbalk de zoekterm ‘chauffeur’ ingeven we een lijst krijgen met enkel onze chauffeurs. En dit zonder het veld functie in te stellen als filterveld. Wat zou dan de meerwaarde kunnen zijn van het gebruik van een filterveld?

Reputatie 5

@JohnyKyndt  als je filtervelden gebruikt voor bijvoorbeeld lijstvelden, dan krijg je de mogelijke waarden van dit veld als filteroptie, gebaseerd op de huidige zoek/filter actie (dus je krijgt alleen opties die nog resultaten opleveren) en je krijgt tussen haakjes te zien hoeveel resultaten een filteractie zal opleveren.

Bijvoorbeeld: zoek op 'brood’, krijg nog teveel resultaten. Filter op ‘bakker'. Ik zie dan dat ‘bakker bas’ 9 resultaten zal opleveren en dat bakker ‘de Vries’ er 83 oplevert. Ten eerste weet ik daarmee dat ik op ‘bakker bas’ en ‘bakker de Vries’ kan filteren, en ik zie ook nog eens van tevoren hoe effectief de filteractie zal zijn.

Dus, het is niet noodzakelijk om filtervelden in te stellen, maar het kan wel nuttig zijn.

Badge

@Job Kramer we zijn nog volop bezig met Zenya te configureren. Het gebruik van filteropties op portaalniveau is nog niet aan bod gekomen tijdens de opleidingen. Maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden. Bedankt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring