Skip to main content
‘’Aquafin is een organisatie die de module Melden & Analyseren op een slimme en brede manier inzet. Daarnaast maakt Aquafin gebruik van de koppeling tussen iProva en eigen toepassingen (ODBC koppelingen) om data op te halen . Op die manier zijn zij in staat om de module Melden & Analyseren op een effectieve manier in te zetten, bijvoorbeeld om het continu verbeterproces te ondersteunen’’ aldus Inge en Olivier, consultants bij Infoland.



Aquafin is in Vlaanderen verantwoordelijk voor de prefinanciering, de uitbouw en het beheer van de infrastructuur voor waterzuivering. Denk hierbij aan rioolwaterzuiveringsinstallaties, pompstations, collectoren en riolen.



In de afgelopen periode heeft @NadineBogaerts , projectmanager Continue Verbetering bij Aquafin, intensief samengewerkt met onze Infoland consultants @Inge Vanhomwegen en @Olivier Deprez om de module Melden & Analyseren te implementeren. De aanleiding voor de implementatie was de wens om een effectief meldingen –en opvolgsysteem te implementeren. Maar daar bleef het niet bij. Naarmate het project vorderde en de organisatie inzicht kreeg in hoe de software opgebouwd is, bleek Nadine in staat te zijn zelf aan de slag te gaan met het uitwerken en implementeren van nieuwe workflows.



Zo is er gewerkt aan een meldtype voor de zogenaamde STOP meldingen, waarmee medewerkers tijdens het werk op de bouwplaats een onveilige situatie kunnen melden. Er wordt bijvoorbeeld een STOP melding gedaan, wanneer een medewerker een bouwplaats betreedt zonder veiligheidshelm op. Ten tweede is er een meldtype ontwikkeld, waarmee bewoners en klanten via de klantenservice en ombudsman een klacht kunnen melden. Ook is er aandacht besteed aan een meldtype dat het continu verbeterproces ondersteunt. In dit meldtype worden ISO afwijkingen bijvoorbeeld geregistreerd en vervolgens toegewezen aan de verantwoordelijke coördinator.



Al met al is Aquafin in staat geweest om met de implementatie van de module Melden & Analyseren een groot aantal verbeteringen door te voeren. Zo is het administratieve proces gedigitaliseerd en is er inzicht gecreëerd in de huidige workflows. Doordat processen geautomatiseerd zijn en rechten zijn toegekend, is er ownership ontstaan van de processen. Tenslotte heeft de organisatie nu beschikking tot een duidelijke rapportage m.b.v. een koppeling met hun BI tool.



Wij geven graag onze complimenten aan @NadineBogaerts en haar projectgroep voor het effectief implementeren van de module Melden & Analyseren!
Geen reactie

Reageer