Presentatie

Hoe Meandergroep het maximale haalt uit de iProva vragenlijsten

  • 13 June 2018
  • 7 reacties
  • 1098 Bekeken

Reputatie 7

ZO HAAL HIJ HET MAXIMALE UIT JE VRAGENLIJSTEN

Tijdens de gebruikersdag van 2018 hebben een aantal klanten tijdens de parallelsessies hun kennis en ervaring gedeeld. 
Een van deze gastsprekers was @Emile Korver - Functioneel beheer iProva / Topdesk)
bij MeanderGroep Zuid-Limburg


Onderwerp van de presentatie 
De Meandergroep heeft meer dan 50 verschillende vragenlijsten in gebruik voor diverse doeleinden. Maar wie vraagt de metingen aan en wat zijn de drijfveren hierachter? Emile Korver legde een aantal vragenlijsten en checks onder de loep en nam ons mee in het ontwerpen van vragenlijsten tot aan het maken van effectieve rapportages. Wat moet een meting opleveren? Hoe koppel je de juiste verbetermaatregelen? En hoe ga je aan de slag met de uitslagen zodat je er het maximale uithaalt?

Benieuwd geworden? Download dan de presentie van Emile hieronder.


7 reacties

Reputatie 6

Tijdens de presentatie ontstonden er wat vragen over het gebruik van correctieve acties of verbetermaatregelen. Ik heb hierover een topic geschreven waar ik uit de doeken doe wat mijn idee achter het gebruik van beide methoden is.

Reputatie 3
Badge +6
Hoi allemaal,



Aanvullend hierop heb ik een vraag; ook wij maken gebruik van de module Vragenlijsten.

Zo ook hebben wij een Veiligheidsronde hierin gemaakt op basis van OE (Organisatie-Eenheden).

Nu is het alleen zo dat als je kiest voor OE dat je dan slechts 1 OE kunt kiezen; je hebt geen meerkeuze mogelijkheid.



Bij ons zitten sommige afdelingen/poli's bij elkaar en die wil je dan in 1 ronde samenvoegen. Omdat je anders bijvoorbeeld 2 of 3x dezelfde vragenlijst in moet vullen.



Zo zullen er nog wel een aantal voorbeelden zijn waarbij je zou willen kiezen voor meerdere OE ipv 1.



Via de Servicedesk van Infoland heb ik begrepen dat deze functionaliteit er nog niet is.

Maar ik ben erg benieuwd of andere organisaties hier ook tegen aanlopen en/of hier wel behoefte aan hebben?



(Mogelijk moet dit onder een ander topic; maar vond hem wel toepasselijk onder deze)



Wie weet heeft @Emile Korver hier ook ideeën over?



Groet,

Gerlof Huntelerslag
Reputatie 5
Badge +8
Hallo Gerlof,



Wij hebben ook veiligheidsrondes gedaan via iCheck en inderdaad is het lastig als je bij meerdere kleine teams (als buren naast elkaar) steeds alle vragen per team moet invullen terwijl je eigenlijk wilt combineren.

Gekeken naar de "Organisatie eenhedenboom zoals jullie die wellicht ook hanteren kun je kiezen om een vragenlijst onderzoek te starten op basis van de vragenlijst (type Organisatieeenhied), waarbij je bij het invullen voor een hoger niveau kiest waarbij de auditgegevens gelden voor ALLE onderliggende teams.

Zo combineren wij teams in 1 vragenlijst.



Zie de bijlage als voorbeeld.
Reputatie 3
Badge +6
Bedankt voor je (snelle) reactie!



Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn; ik weet alleen niet of dat ten goede komt van de structuur in iTask.

Wij willen namelijk ook dezelfde OE gebruiken voor o.a. VIM in iTask.

Maar het is zeker de moeite waard om eens te proberen in de Testomgeving.



Gebruiken jullie ook OE in iTask?
Reputatie 3
Badge +6
Hoe denk jij hierover @Koen Sterken ?

Met betrekking tot meerkeuze bij organisatie-eenheden i.c.m. iCheck?
Reputatie 6
Ik ben op het moment nog geen fan voor meerkeuze bij organisatie-eenheden; ook niet in jullie scenario. Het kan namelijk prima zo zijn dat 'het' op afdelingen A prima geregeld is, en dat 'het' op de aangrenzende afdeling B niet prima geregeld is, en dat je dus een ander antwoord krijgt. Die mogelijkheid moet je dan ook aanbieden, wat zou betekenen dat je dezelfde vraag meerdere keren zou moeten kunnen beantwoorden binnen 1 vragenlijst. En dat maakt het voor de invuller allemaal niet makkelijker.



Je kunt natuurlijk ook nog steeds prima 1 ronde lopen en twee vragenlijsten invullen.
Reputatie 3
Badge +6
Dat is ook wel weer zo! Als ik nog een (goed) argument kan bedenken laat ik het weten 🙂

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring