@anthonyw Je kunt dit wellicht als volgt inregelen:
Zorg ervoor dat je met het groepsaccount kunt aanmelden in Zenya Registreer het groepsaccount ook als zodanig in Zenya: Geef in het meldingstype aan dat groepsaccounts de vraag krijgen of ze de melding willen registreren met het groepsaccount of met een persoonlijk account: Dit leidt dan tot de volgende uitkomst:
Als je een meldformulier opent terwijl je met een groepsaccount bent aangemeld, dan moet je aangeven of je de melding met het groepsaccount wil doen of met je persoonlijke account. Als je ervoor kiest om de melding met je persoonlijke account te melden, dan dien je je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Dit sluit wellicht niet helemaal aan op je vraag, maar is mijns inziens wel de meest pragmatische oplossing: de gebruiker krijgt namelijk een "inlogscherm” te zien op het moment dat het relevant is en hoeft niet eerst allerlei voorbereidende activiteiten te verrichten.
Daarnaast is dit ook vanuit AVG belangrijk: als je meldingen registreert met een groepsaccount, dan kan iedereen met het groepsaccount al de meldingen zien die daarmee gemeld zijn.
Beste Chaim,
Dit is inderdaad niet de oplossing voor het probleem. Wij hebben in de meldingstypen al ingeregeld dat de melder zijn identiteit moet bevestigen wanneer hij/zij ingelogd is met een groepsaccount.
Toch bedankt voor de toelichting.
Met vriendelijke groet,
Anthony de Wever.
Dan is mogelijk de vraag aan de orde waarom de PC zelf is aangemeld met een groepsaccount i.p.v. een persoonlijk account.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan.