Eén van die methoden is door gebruik te maken van 'Integrated Windows Authentication'.
iProva herkent dan met welke account je bent aangemeld bij Windows, en meldt je automatisch met hetzelfde account aan bij iProva.
In welke webbrowsers werkt dit?
Automatisch aanmelden middels Integrated Windows Authentication werkt uitsluitend op Windows PC's, in de volgende browsers:
- Internet Explorer 11 (32-bits)
- Internet Explorer 11 (64-bits)
- Google Chrome
- Firefox (na eenmalig wijzigen van de configuratie van Firefox)
Op Windows PC's kan ook gebruik worden gemaakt van de Microsoft Edge browser. Deze browser ondersteunt vooralsnog geen Windows Authentication.
Welke andere manieren zijn er om handmatig aanmelden te voorkomen?
Automatisch aanmelden middels Windows Authentication is enkel mogelijk bij iProva on-premises, en werkt enkel in de hierboven benoemde browsers.
Over alternatieven lees je alles in het document iProva on-premises: User provisioning & authentication.
Waar kan ik dit instellen in iProva?
Je vind de instellingen voor automatisch aanmelden onder Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen. Klik op "Wijzigen" en scroll omlaag totdat je het kopje "Toegang tot de site" tegen komt.
Hieronder vind je de instelling "Gebruikers worden automatisch ingelogd met hun netwerk account:" waarbij je kunt kiezen voor "Windows Authenticatie".