Nieuws

Een frisse nieuwe look voor onze community ✨ (Juni 2020)

  • 11 June 2020
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 7

Hoera de community bestaat 2 jaar! Tijd om ons platform te voorzien van een nieuw fris jasje.
 

Wat is er veranderd?

  1. Onze grafisch vormgever @Oussama_Chahir heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan nieuwe afbeeldingen, iconen, banners en badges. Hierdoor heeft de community een nieuwe frisse uitstraling gekregen.
     
  2. Aanbevolen topics worden nu weergegeven in blokken i.p.v. zinnen.
    Zo vallen deze topics nog meer  op.
     
  3. De verwijzing naar onze ander Infoland kanalen is verplaatst naar de onderkant van de homepage. We zagen namelijk dat jullie hier relatief weinig op klikken.
     
    Boven = oude indeling | onder = nieuwe indeling 
  4. De community categorieën worden nu in blokken weergegeven.
    Hierdoor zijn de categorieën los getrokken van het ‘’recent actief’’ tabblad. We zien en horen namelijk dat sommige leden de categorieën gebruiken, terwijl de anderen juist snel de meest recente topics wil checken. Door ze apart te trekken, ontstaat er meer overzicht en hopen we iedereen blij te kunnen maken.
     
    Categorieën in blokken


    De indeling van de community categorieën is overigens niet veranderd. We zijn momenteel aan het onderzoeken  of we de categorieën kunnen optimaliseren. We houden je via de community hiervan op de hoogte.  
     

We zijn heel benieuwd. Wat vind jij van deze nieuwe frisse look? 

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Mooie frisse look met blokken bevalt goed. Ik maak zelf het meest gebruik van ‘recent’ dus moet nu iets meer scrollen langs de blokken, maar voor mensen die juist de blokken gebruiken is dit weer sneller. Dat hou je altijd. Maar de visuele weergave is volgens mij heel handig.

Een minpuntje vind ik wel dat je, door het feit dat je geen kaders meer hebt, de vakken om te reageren minder goed ziet.

Onder alle topics is dit zo en bij de priveberichten valt dit misschien nog het meeste op.

Ik was bewust op zoek naar het ‘reageer’ vak en scrolde er een paar keer voorbij. Dus kan me voorstellen dat, als je niet weet waar je ze hoort te vinden,  dit minder opvalt. En je mogelijk hierdoor minder tekstuele reacties krijgt in plaats van alleen 'likes'.

(Als je ver genoeg doorscrolt kom je overigens uiteindelijk de knop ‘verstuur’ tegen en dat was voor mij de hint dat het vak er boven zit 😉 )

De site ziet er daardoor strak uit, maar een kader of net een andere achtergrondkleur in het tekstvak is denk ik wel functioneler.

 

Reputatie 7

Hoi @Silvia van Gils ,

 

Bedankt voor je uitgebreide feedback! Fijn dat je positief bent over de meeste zaken en dat je ook je verbeterpunten met ons deelt. Collega @Oussama_Chahir gaat de komende weken nog wat zaken finetunen en zal jouw feedback dan ook meenemen! 

Reputatie 7

Hoi @Silvia van Gils, we hebben inmiddels een donker kader geplaatst om de vakken heen.
Wat vind je hiervan? Is het zo duidelijker? We horen het graag. Bedankt! 

Reputatie 6
Badge +7

Ja, is veel beter!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring