Vraag

Integreren van NEN 7510 en ISO 15189 in Zenya

  • 12 December 2022
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Badge +2

Beste community,

ik gebruik op dit moment Zenya bij onze organisatie om NEN 7510 documentatie / meldingen / controls vast te leggen. Een ander onderdeel van de organisatie (andere werkmaatschappij binnen dezelfde groep) gebruikt Zenya voor de ISO 15189 kwaliteitssysteem.

We ondervinden soms wat problemen in het goed scheiden van de documentatie. Ik ben van mening dat je best veel documentatie kunt delen tussen de twee onderdelen van de organisatie, vooral als het gaat om algemene processen van bij voorbeeld HR, Financien, ICT en dat je daarin niet alles dubbel zou moeten gaan documenteren.

De twee kwaliteitsmedewerkers van het lab hebben admin rechten en zien daarmee ook documenten van beide portalen en stellen dat dit niet zou mogen omdat bij de recente audit, op vragen van de auditors op hun naam, ook openstaande issues en rapportage van de andere werkmaatschappij/bedrijfsonderdeel naar boven kwamen op hun account. 

Wie heeft hier ervaring mee? Ik kan me voorstellen dat grote organisaties ook van alles doen in Zenya en niet twee licenties kopen voor twee kwaliteitssystemen.


1 reactie

Hoi @paolaziz,

Je zou via leesrechten iets kunnen inrichten? Je kunt dan bepalen wie een document mag lezen:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring