Vraag

JCI versie 7.0

  • 14 April 2020
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Heeft iemand de JCI norm 7 inclusief de meetbare elementen? We willen deze graag invoeren in iCompliance.


5 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Beste Andrei,

 

Op dit moment stoeien wij hier ook mee. Wij gebruiken het JCI 6e editie in het normkader voornamelijk als vragenbibliotheek voor onze tracerresultaten. We zijn nu gestart om het normkader van de 6e editie aan te passen aan de 7e editie maar we lopen hierbij ook tegen wat dingen aan.

Bijvoorbeeld COP. 3.2 was in de 6de editie  COP 3.1. Als ik de nummering aanpas, dan lukt dat niet (dubbele nummering) en als ik een nieuw item aanmaak dan zijn we de tracervragen die op het tabblad ‘vragen voor vragenlijst’ kwijt die we al bij COP 3.2 hadden aangemaakt.

Het normkader van de nieuwe editie 7e editie inlezen (als deze al ergens door iemand beschikbaar is) heeft ook weer als nadeel dat je dan je opgebouwde vragenbibliotheek voor de tracers verloren gaat.  Vandaar dat we voor de andere oplossing hebben gekozen.

Kiezen jullie voor ‘aanpassen’ of voor ‘nieuwe versie inlezen'? En zien jullie nog andere voor- en nadelen voor optie ‘aanpassen’ of voor optie ‘nieuwe versie inlezen’?

Misschien dat een Infolander nog met ons mee kan denken :relaxed: .

 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +7

Wij zijn ook aan het kijken hoe we het makkelijkst kunnen overgaan naar de 7de editie. Hierbij zou ik Infoland graag de uitdaging willen geven om iets van omzettool te ontwikkelen waarmee je een bestaande kader kunt omzetten naar een nieuwe edite. Zodat je inderdaad historie kunt behouden en makkelijk de norm kunt aanpassen naar de nieuwe indeling.

Daarnaast heb ik de vraag aan jullie tot welk niveau jullie de norm opzetten? Ik heb editie 6 tot en met de meetbare elementen opgebouwd. Echter vraag ik mij hierbij af of dit wel het handigst is. Vandaar de vraag hoe hebben jullie dit opgezet?

Badge +1

Een omzettool zou inderdaad handig zijn. De ontwikkeling hiervan is denk ik wel een hele uitdaging want er zijn veel wijzigingen in het normenkader.

Wij vinden het handig om niet tot op het niveau van de meetbare elementen te gaan. Deze werden wel omgezet in concrete vragen voor onze vragenlijsten.

 

Reputatie 4
Badge +7

@Ines Van Giel hoe hebben jullie de rapportage ingericht? Wij willen graag op ME rapporteren. Ik zou dan ook graag zien hoe hier op een andere manier mee omgegaan kan worden.

 

Badge +1

Wij gebruikten enkel icompliance om de uitwerking van de normen op te volgen. Terugkoppeling van cijfers gebeurt bij ons eerder thematisch. vb aantal identificatie-incidenten, aantal incidenten met hoogrisicomedicatie, volledigheid van een geneesmiddelenvoorschrift, % dossiers dat bij controle volledig in orde is, resultaten op oké-tracers,….

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring