Skip to main content

Wij voeren handmatig kaders in. Kaders zijn bijvoorbeeld opgebouwd:

Bij het plannen voor het managementsysteem voor informatiebeveiliging moet de organisatie de in 4.1 genoemde belangrijke punten (issues) en de in 4.2 genoemde eisen overwegen, en de risico’s en kansen vaststellen die moeten worden opgepakt om:

1. te waarborgen dat het managementsysteem voor informatiebeveiliging zijn beoogde resulta(a)t(en) kan behalen;
  2. ongewenste effecten te voorkomen of te verminderen;
  3. continue verbetering te bereiken.

De organisatie moet:

1. acties plannen om deze risico’s en kansen op te pakken; en
  2. plannen op welke manier:
    1. de acties in de processen van haar managementsysteem voor informatiebeveiliging worden geïntegreerd en geïmplementeerd; en
    2. de doeltreffendheid van deze acties wordt geëvalueerd.

als ik dit invoer bij kaders worden de a,b,c etc cijfers of dots (ol/ul). Ik pas dan handmatig aan naar de a.b.c., maar dat is de geen listitem meer. Hoe is dat wel te realiseren? Ik kan de broncode niet aanpassen.

Groet, Rudi

Hoi Rudi,

Kun je je vraag nog wat verduidelijken met bijvoorbeeld een schermafdruk? Voer je bovenstaande tekst in als omschrijving of als losse kaderitems?

Ik zou de keuze zoals in de norm a), b), c), etc. willen. Verder onder bijvoorbeeld de a) verdere subs.

Rudi

Beste ​@revers ,

Dit heeft te maken met het kopiëren en plakken van tekst uit een andere bron naar dit tekstveld. Er wordt opmaak vanuit de bron meegenomen naar het tekstveld in Zenya.
Hierbij wordt getracht eenzelfde opsommingsteken over te nemen vanuit de bron, maar dat wordt in dit tekstvak niet ondersteund. Zenya kiest hierbij dan een opsommingsteken dat wel wordt ondersteund in dit tekstvak: cijfers of bullets.

Ik heb dit nagespeeld in onze testomgeving door een tekst in Word te typen met a) b) c) d) als opsommingstekens. Als ik deze tekst in Compliance plak, worden dit cijfers.
Op het moment dat ik de tekst rechtstreeks in het veld typ blijven de letters wel staan: 

1. Oranje
  2. Roze
  3. Geel
  4. Blauw

In plaats van het puntje achter de letter, kun je desgewenst ook een haakje gebruiken.

Hallo Marjolein, tuurlijk is dan een oplossing die ik dan ook gebruik. Maar bij langere tekst wordt de inspring niet mooi. Als het handmatig a, b, c typt wordt het geen opsommingslijst. In kleine schermen loopt de tekst dan onder de handmatig getypte velden. Wenselijk is die van de opsomming 1 en 2.

Hier de verschillende types voor HTML omgevingen. HTML Ordered Lists

Groet, Rudi

Hallo ​@revers 

De ‘tekst met opmaak’ component gebruikt geen HTML code maar Markdown tekst. Standaard Markdown ondersteunt lijsten met letters niet. Aangezien dit een standaard component is die wij gebruiken kunnen we hier niets aan veranderen.

Reageer